SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polacy polubili się z programami lojalnościowymi. Liderem Biedronka

Aż 62 proc. Polaków korzysta z przynajmniej jednego programu lojalnościowego - wynika z Monitora Programów Lojalnościowych 2022 ARC Rynek i Opinia. W porównaniu z ubiegłym rokiem o 13 p.p. wzrósł odsetek osób korzystających z aplikacji mobilnych programów. Najbardziej popularnym programem lojalnościowym jest program Biedronki, który też jest najczęściej wskazywany jako ulubiony.

Odsetek osób korzystających z programów lojalnościowych w Polsce ustabilizował się. Obecnie z programów korzysta 64 proc. kobiet i 59 proc. mężczyzn. Największą zaletą posiadania programów jest zdaniem konsumentów możliwość uzyskania rabatu, zniżki na zakup produktów, usług (54 proc. versus 51 proc. w 2021 roku), zaś największą wadą - niska wartość punktów (35 proc. versus 34 proc. w 2021 roku).

Kto uczestniczy w programach lojalnościowych

Mimo, iż w ciągu ostatniego roku nie zanotowano istotnego przyrostu w ogólnym wskaźniku uczestnictwa w programach lojalnościowych, to można powiedzieć, że zmianie uległo nastawienie, czy też forma zaangażowania. Uczestnicy deklarują bowiem wyższą aktywność względem poprzedniego pomiaru, co przejawia się tym, że większa liczba klientów zna na bieżąco swój status w programie i stara się korzystać z oferty (zniżek i nagród).

Warto podkreślić, że respondenci deklarują również częstsze niż w poprzednich latach korzystanie z benefitów w postaci zniżek, rabatów oraz nagród za punkty. Może być to związane z większą popularnością aplikacji programów lojalnościowych oferujących łatwy dostęp do benefitów przy kasie w hipermarketach, dyskontach lub mniejszych sklepach sieciowych.


 
Źródło: Monitor Programów Lojalnościowych 2022, ARC Rynek i Opinia, wrzesień 2022

Biedronka i Orlen na czele programów lojalnościowych

Program lojalnościowy Biedronki jest zdecydowanie numerem jeden dla Polaków. Jest to też program, który odnotował najwyższy wzrost jako ulubiony przez konsumentów (wzrost z 24 proc. w 2021 do 35 proc. w 2022).


 

Źródło: Monitor Programów Lojalnościowych 2022, ARC Rynek i Opinia, wrzesień 2022

Z badania  ARC Rynek i Opinia wynika, że w ciągu ostatniego roku istotnie wzrósł odsetek osób korzystających z aplikacji mobilnych – o około 13 p.p. Taki przyrost może być zasługą m.in. pojawienia się nowej aplikacji należącej do sieci dyskontów „Biedronka”, która przyciągnęła kilka milionów użytkowników ze wszystkich grup wiekowych.

Mówiąc o bieżącym roku w kontekście aplikacji programów lojalnościowych, warto zaznaczyć kilka innych znaczących wzrostów liczby uczestników, których przedstawicielami są: Lidl Plus, Żappka, Vitay, Monety Allegro oraz Empik Premium.

- Korzystanie z programów lojalnościowych już od lat cieszy się sporą popularnością, nic dziwnego, bowiem oferują coraz liczniejsze promocje, rabaty, punkty, nagrody i wszelkiego rodzaju korzyści. Może mieć to szczególne znaczenie w czasie, gdy inflacja coraz dotkliwiej sięga do portfeli Polaków, zmuszając ich do szukania oszczędności w różnego rodzaju zakupach. Uczestnictwo w programach lojalnościowych osiągnęło, co prawda, pewnego rodzaju stabilizację, jednak zmian możemy doszukiwać się w samym zaangażowaniu i jego formie. Natomiast wyraźnie widać, że aplikacje mobilne to już standard w rozległym świecie programów lojalnościowych, z którego chętnie korzysta ciągle rosnąca rzesza konsumentów, zachęcana udanymi appkami swoich ulubionych sklepów i marek. Niezaprzeczalnym sukcesem w tej dziedzinie może cieszyć się m.in. Biedronka, która przyciągnęła w ten sposób kilka milionów użytkowników w ciągu około pół roku - komentuje Michał Rzeszutek, autor raportu, badacz z ARC Rynek i Opinia.

Dołącz do dyskusji: Polacy polubili się z programami lojalnościowymi. Liderem Biedronka

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Error
Oszczędzanie XXI wieku: Kup 3 czekolady i zapłać mniej. Kup 12 kartonów mleka i zapłać mniej. Kup 24 piwa i zapłać mniej. I ludzie kupują te 3 czekolady mimo, że poszli do sklepów z myślą o jednej, ale skoro jest promocja to się "zaoszczędzi". Po kilku takich oszczędnych kupujących karton z czekoladami jest pusty i nie starczy dla reszty, oni mają za puste portfele, kilka nabitych punktów na karcie i szufladę czekolad w domu, której nie potrzebowali...
0 0
odpowiedź
User
Gość
Czyli "przekazają swoje dane osobowe aby zapłacić mniej".
Dziękuje, nie korzystam.
0 0
odpowiedź
User
bewen
No właśnie ludzie dla kilku groszy oddają swoje dane osobowe i preferncje zakupowe.
0 0
odpowiedź