Polacy chcą tańszego internetu, ale wolą dopłacić za brak reklam
Prawie połowa polskich internautów uważa, że za dostęp do sieci płaci zbyt dużo - wynika z sondażu przeprowadzonego przez Millward Brown SMG/KRC na zlecenie ING Banku Śląskiego. Jednocześnie aż 88 proc. ankietowanych zaakceptowałoby o 5 zł większe rachunki w zamian za brak reklam na stronach.
48 proc. polskich internautów uważa, że płaci zbyt dużo za dostęp do sieci, podczas gdy 43 proc. jest zdania, że ich rachunki są w sam raz - pokazuje sondaż przeprowadzony przez Millward Brown SMG/KRC na zlecenie ING Banku Śląskiego. Tylko co dwudziesty piąty ankietowany określa koszt korzystania z internetu jako nieduży. Polscy internauci najczęściej płacą za dostęp do sieci od 51 do 100 zł (59 proc. wskazań), a nieco rzadziej - do 50 zł (30 proc.). Miesięczne rachunki internetowe w wysokości od 101 do 150 zł reguluje co dwudziesty Polak korzystający z sieci.
Internauci są gotowi płacić więcej za dostęp do sieci w zamian za brak reklam na stronach. 88 proc. ankietowanych deklaruje, że przeznaczyłoby na to 5 zł miesięcznie, 79 proc. - 10 zł, a 52 proc. - aż 30 zł.
Z kolei osoby niemające dostępu do internetu uzasadniają to brakiem zasięgu operatora (26 proc. wskazań) lub komputera (10 proc.) oraz tym, że nie odczuwają takiej potrzeby (23 proc.). Jednak gdyby korzystanie z sieci było darmowe, zainteresowane nim byłyby dwie trzecie ludzi z tej grupy, a nadal nie chciałoby mieć dostępu do internetu tylko 24 proc. z nich. Ponadto 59 proc. osób niekorzystających obecnie z sieci deklaruje chęć uczestnictwa w darmowej nauce obsługi komputera i działania w sieci.
Badanie opinii o opłatach za korzystanie z internetu zostało zrealizowane przez Millward Brown SMG/KRC na zlecenie ING Banku Śląskiego w grupie 500 osób deklarujących dostęp do sieci. Ankiety metodą CATI przeprowadzono w styczniu bieżącego roku.
Dołącz do dyskusji: Polacy chcą tańszego internetu, ale wolą dopłacić za brak reklam