Podcast Igora Janke od marca zarabia na siebie, 3 mln wyświetleń w pół roku
Po sześciu miesiącach działalności podcast „Układ Otwarty” Igora Janke zyskał łącznie (na wszystkich platformach) ponad trzy miliony wyświetleń i zaczął na siebie zarabiać. - Pozostaje całkowicie niezależny i utrzymuje założony profil: pogłębione rozmowy o Polsce i świecie ponad podziałami - mówi nam autor.
Janke ruszył ze swoim projektem we wrześniu ub. roku., po ośmiu latach nieobecności w dziennikarstwie (pracował w tym czasie w branży PR). - Chcę, by „Układ...” różnił się od tego, co dominuje w polskiej debacie i polskich mediach, wyjść poza naszą plemienną wojnę - zapowiadał wówczas.
Teraz, po szczęściu miesiącach produkcji, Igor Janke podsumowuje: - Jestem bardzo szczęśliwy, że projekt został tak dobrze przyjęty. „Układ Otwarty” rozwija się szybciej niż zakładałem, szybko rosną zasięgi i mam duży odzew ze strony odbiorców - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Janke. - Okazuje się, że moje założenie, iż jest miejsca na rynku na poważną rozmowę, która wychodzi poza polsko-polska wojnę, było trafne - dodaje.
Kto słucha podcastu?
W „Układzie Otwartym” dotychczas Igor Janke przeprowadził ponad 150 rozmów z osobami o różnych poglądach. Rozmowy prowadzone były zarówno w studiu, na odległość jak i nagrywane podczas wyjazdów. - Wywiady prowadziłem już i w Waszyngtonie i Nowowołynsku na Ukrainie, łączyłem się z Kijowe, Odessą i miastami w USA i Niemczech. Przeprowadziłem kilka debat - mówi Igor Janke.
W marcu - pomimo zwiększonych kosztów w związku z większą liczbą rozmów - przychody z Patronite i reklam na YouTube po raz pierwszy pokryły koszty. - Dynamika wsparcia patronów się zwiększa i stale rośnie. „Układ Otwarty” utrzymuje się już sam - przekonuje nasz rozmówca. - Jestem już pewien, że będę ten projekt kontynuował i rozbudowywał - dodaje.
„Układ Otwarty” dostępny jest na wszystkich dużych platformach podcastowych oraz na YouTube. Dane - zarówno z platform podcastowych jak i YouTube - wskazują, że jeśli we wrześniu podcastu słuchało 24 tys. osób, w styczniu br. było to już 750 tys. osób, zaś w marcu - 1,110 mln. Najwięcej słuchaczy (35 proc.) to osoby w wieku 35-44 lata. Te z zakresu wiekowego 28-34 lata stanowią 27 proc., w wieku 45-59 lat - 16 proc.
Kim jest Igor Janke?
Janke przez lata był dziennikarzem i publicystą. W lipcu ub. r. po prawie trzech latach pracy pożegnał się z agencją public relations R4S Consulting. Uzasadnił to tym, że jego żona Bogna Janke została sekretarzem stanu w Kancelarii Prezydenta RP. W R4S jako partner odpowiadał m.in. za rozwój międzynarodowy.
Wcześniej przez pięć lat pracował w agencji Bridge, był tam partnerem i członkiem zarządu. Zajmował się tworzeniem strategii komunikacyjnych, doradztwem w zakresie wykorzystania nowych mediów i brand journalism oraz tworzeniem własnych mediów, a także prowadzeniem szkoleń dla liderów biznesu w zakresie wystąpień publicznych i pisania tekstów. Jesienią 2020 r. dziennikarz usłyszał zarzut prokuratorski w związku z obsługą firmy GetBack, ocenił go jako "całkowicie absurdalny".
Wcześniej przez dwie dekady pracował w mediach. Zaczynał jako reporter polityczny i szef działu kultury w „Życiu Warszawy”, potem był m.in. wicenaczelnym „Expresu Wieczornego”, redaktorem naczelnym Polskiej Agencji Prasowej (w latach 1998-2002), szefem działu politycznego „Rzeczpospolitej” oraz publicystą tego dziennika i „Uważam Rze”. Ponadto prowadził programy w TOK FM, TV Puls, TVP i Polsat News 2. Uruchomił platformę blogową Salon24.pl. W 2012 założył niezależny think tank Instytut Wolności, a rok później Szkołę Przywództwa Instytutu Wolności, oboma podmiotami nadal zarządza. Igor Janke napisał książki „POPIS-owa kronika upadku”, „Napastnik. Opowieść o Viktorze Orbanie” i „Twierdza. Solidarność Walcząca. Podziemna armia”
Dołącz do dyskusji: Podcast Igora Janke od marca zarabia na siebie, 3 mln wyświetleń w pół roku
Słaby dziennikarz, żaden PRowiec, teraz będzie taki sam jutuber.