Plotek z większą przewagą nad Pomponikiem. Jastrząbpost bez 30 proc. użytkowników
Wśród platform o tematyce show-biznesowej na pozycji lidera zasięgowego umocnił się Plotek, a Plejada wysunęła się minimalnie nad Pudelka, na którym internauci spędzają zdecydowanie najwięcej czasu.
Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w marcu br. Plotka (Gazeta.pl) jako stronę www i aplikację mobilną odwiedziło 8,25 mln internautów, spędzając średnio po 7 minut i 59 sekund i zapewniając 27,82 proc. zasięgu.
Ponad jedna piąta polskich internautów korzystała jeszcze z czterech witryn tematyce show-biznesowej. Pomponik (Grupa Polsat-Interia) przyciągnął 7,11 mln użytkowników (co dało 23,97 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 11 minut i 54 sekundy, a Plejada.pl (Ringier Axel Springer Polska) - 6,61 mln odwiedzających (22,27 proc. zasięgu) średnio na 12 minut.
Zdecydowanie najbardziej wciągający pozostaje Pudelek.pl (Grupa Wirtualna Polska), na którym każdy z 6,51 mln internautów (21,93 proc. zasięgu) spędził średnio 31 minut i 27 sekund. Sekcja show-biznesowa o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) przyciągnęła 6,08 mln użytkowników (20,48 proc. zasięgu), przeciętnie na 4 minuty i 41 sekund.
Niżej w zestawieniu są działy o show-biznesie dwóch innych portali. Na Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) taka sekcja zanotowała 5,56 mln użytkowników, 18,76 proc. zasięgu oraz 6 minut i 22 sekundy średniego czasu korzystania, a na RadioZET.pl - 4,79 mln odwiedzających, 16,14 proc. zasięgu oraz 2 minuty i 37 sekund przeciętnego czasu.
Po 3-4 minuty internauci spędzili na pozostałych witrynach. Jastrząbpost.pl (Grupa Wirtualna Polska) zanotował 3,71 mln użytkowników, 12,49 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 47 sekund średniego czasu korzystania, Światgwiazd.pl (Iberion) - 3,52 mln internautów, 11,86 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 24 sekundy przeciętnego czasu, a Party.pl (Burda Media Polska) - 3,4 mln użytkowników, 11,45 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 17 sekund średniego czasu.
Miesiąc do miesiąca Plotek stracił 127,3 tys. użytkowników (1,5 proc.), a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 21 sekund (4,6 proc.). Mimo to serwis zwiększył przewagę nad Pomponikiem, na którym liczba odwiedzających zmalała o 653,5 tys. (8,4 proc.), a przeciętny czas korzystania zwiększył się o minutę i 10 sekund (10,9 proc.).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Plejada.pl zanotowała niewielkie zmiany: spadek o 20,1 tys. użytkowników (0,3 proc.) i wzrost średniego czasu korzystania o 52 sekundy (7,8 proc.). Serwis wysunął się minimalnie nad Pudelka, na którym ubyło 127 tys. internautów (1,9 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się o 3 minuty i 15 sekund (11,5 proc.).
W obu statystykach poprawiły się wyniki sekcji show-biznesowej o2.pl i serwisu ŚwiatGwiazd.pl. Pierwsza witryna zyskała 418,1 tys. użytkowników (7,4 proc.) i 29 sekund średniego czasu korzystania (11,5 proc.), a druga - 228,1 tys. internautów (6,9 proc.) i 35 sekund średniego czasu (20,7 proc.).
Z kolei Jastrząbpost.pl stracił aż 1,72 mln użytkowników (czyli 31,8 proc.) przy nieznacznym wzroście przeciętnego czasu korzystania (o 4 sekundy, czyli 1,8 proc.). Sekcja o show-biznesie na portalu „Faktu” zanotowała wzrost o 347,3 tys. użytkowników (6,7 proc.) i spadek średniego czasu spędzonego przez każdego o 3 sekundy (0,8 proc.), a analogiczny dział portalu Radia ZET - spadek o 518,9 tys. internautów (9,8 proc.) i 28 sekund przeciętnego czasu korzystania (15,1 proc.).
Dołącz do dyskusji: Plotek z większą przewagą nad Pomponikiem. Jastrząbpost bez 30 proc. użytkowników