Plotek przed Plejadą, Pudelek dopiero trzeci (top 10 serwisów show-biznesowych)
Na pozycję lidera zasięgowego wśród platform show-biznesowych awansował Plotek.pl, wyprzedzając Plejadę. Mniej użytkowników miały Jastrzabpost.pl, Party.pl i sekcja show-biznesowa Fakt.pl, natomiast mocno wzrosła odwiedzalność sekcji o gwiazdach portali WP.pl i o2.pl.
Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w marcu br. Plotek.pl (Agora) - jako stronę www i aplikację mobilną - odwiedziło 8,02 mln użytkowników, czyli 26,74 proc. wszystkich internautów w Polsce.pl. Każdy spędził na platformie przeciętnie 9 minut i 25 sekund.
Plejada.pl (Ringier Axel Springer Polska) zanotowała 7,82 mln użytkowników, 26,08 proc. zasięgu oraz 12 minut i 19 sekund przeciętnego czasu korzystania przez internautę.
Po nieco ponad 7 mln odwiedzających miały Pudelek.pl i dział show-biznesowy o2.pl (oba serwisy należą do Grupy Wirtualna Polska). Pierwszy zanotował 7,08 mln użytkowników, 23,61 proc. zasięgu oraz 29 minut i 23 sekundy średniego czasu korzystania, w tej ostatniej statystyce jest zdecydowanym liderem. Drugą witrynę odwiedziło 7 mln internautów (co dało 23,36 proc. zasięgu), spędzając średnio po 5 minut i 24 sekundy.
W zestawieniu jest jeszcze jeden serwis Grupy Wirtualna Polska - sekcja show-biznesowa WP.pl, działająca pod marką WP Gwiazdy, która miała 5,78 mln użytkowników, 19,3 proc. zasięgu oraz 5 minut i 39 sekund przeciętnego czasu korzystania.
Pomponika (Grupa Polsat-Interia) odwiedziło 6,58 mln internautów (21,95 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 13 minut i 13 sekund. Sekcja o show-biznesie na Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) zanotowała 5,27 mln użytkowników, 17,57 proc. zasięgu oraz 5 minut i 28 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego, a na Radiozet.pl (Eurozet) - 3,68 mln użytkowników, 12,27 proc. zasięgu oraz 4 minuty i 7 sekund przeciętnego czasu korzystania.
Jastrzabpost.pl przyciągnął 4,72 mln internautów (15,75 proc. zasięgu), z których każdy spędzał średnio 4 minuty i 27 sekund, natomiast Party.pl (Edipresse Polska) miało 3,07 mln użytkowników, 10,25 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 44 sekundy przeciętnego czasu korzystania.
Miesiąc do miesiąca Plotek zyskał 312,5 tys. użytkowników (4,1 proc.), a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 46 sekund (8,9 proc.). Dzięki temu w pierwszej statystyce wyprzedził Plejadę, która osiągnęła wzrost o 88,9 tys. odwiedzających (1,1 proc.) i 55 sekund przeciętnego czasu korzystania (8 proc.).
Zdecydowanie najmocniej poszły w górę wyniki działów show-biznesowych o2.pl, WP.pl i Radiozet.pl. Pierwszy zyskał 732,6 tys. internautów (11,7 proc.) oraz minutę i 24 sekundy średniego czasu korzystania (35 proc.), drugi - 1,15 mln użytkowników (24,7 proc.) oraz minutę i 11 sekund przeciętnego czasu korzystania (26,5 proc.), a trzeci - 491,8 tys. internautów (15,4 proc.) i 65 sekund średniego czasu korzystania (35,7 proc.).
Pudelek.pl osiągnął wzrost o 5,8 tys. odwiedzających (0,1 proc.) i 58 sekund średniego czasu spędzanego przez każdego (3,4 proc.), a na Pomponiku przy spadku liczby użytkowników o 237,5 tys. (3,5 proc.) przeciętny czas korzystania wydłużył się o 53 sekundy (7,2 proc.).
Za to na Jastrzabpost.pl liczba internautów zmalała o 666,5 tys. (12,4 proc.), a średni czas spędzany przez każdego - o 4 minuty i 9 sekund (48,3 proc.). Sekcja show-biznesowa Fakt.pl straciła 580,8 tys. użytkowników (9,9 proc.) i 10 sekund przeciętnego czasu korzystania (3 proc.), a Party.pl - 170,4 tys. odwiedzających (5,3 proc.) i sekundę średniego czasu korzystania (0,4 proc.).
Dołącz do dyskusji: Plotek przed Plejadą, Pudelek dopiero trzeci (top 10 serwisów show-biznesowych)