Platforma cyfrowa wprowadza pakiet usług inteligentnego domu
Platforma cyfrowa Sky w Wielkiej Brytanii i Irlandii wprowadza do sprzedaży usługi ubezpieczeniowe i inteligentnego domu o wartości 250 funtów. Pakiet Sky Protect Smart Home Insurance zostanie wdrożony we współpracy ze szwajcarską firmą ubezpieczeniową Zurich Insurance.
Usługa obejmuje m.in. dzwonek wideo, kamerę wewnętrzną, detektory nieszczelności, czujnik ruchu i czujniki kontaktowe. Klienci mogą sprawdzać co dzieje się w ich domu za pośrednictwem specjalnej aplikacji.
- Już teraz ułatwiamy ludziom życie w domach dzięki naszym usługom telewizyjnym, internetowym i telefonicznym, a dzięki Sky Protect nasi klienci będą mogli zaoszczędzić na ubezpieczeniu - stwierdził dyrektor generalny Sky w Wielkiej Brytanii i Irlandii oraz dyrektor handlowy Sky Group Stephen van Rooyen.
Rośnie zainteresowanie usługami inteligentnego domu
Badania przeprowadzone przez Sky pokazują, że ponad jedna czwarta (27 proc.) ankietowanych rozważa zakup usług inteligentnego domu w tym roku. Ponad jedna trzecia (38 proc.) osób podaje powody takiego stanu rzeczy jako chęć zwiększenia poczucia bezpieczeństwa poza domem, aby uchronić dom przed nieproszonymi gośćmi (33 proc.), a także zwiększyć efektywność energetyczną i zaoszczędzić pieniądze (28 proc.).
- Zurich Insurance opracowuje nowe produkty i usługi cyfrowe, aby sprostać zmieniającym się potrzebom naszych klientów. To nowe partnerstwo łączy doświadczenie naszej firmy jako zaufanej marki ubezpieczeniowej z technologią Sky i znaczącym zasięgiem klientów, aby pomóc większej liczbie osób lepiej chronić swoje domy. Łącząc technologię inteligentnego domu z ubezpieczeniem, Sky Protect ma na celu doprowadzenie do oszczędności i zapewnienie zabezpieczenia finansowego w przypadku nieoczekiwanego zdarzenia - powiedział Tim Bailey, dyrektor generalny Zurich Insurance w Wielkiej Brytanii. Ubezpieczenie obejmuje także pomoc prawną w razie niepożądanych zdarzeń.
Sky stopniowo odchodzi od satelity
Jeszcze kilka lat temu platforma cyfrowa Sky kojarzyła się głównie z usługami telewizyjnymi, świadczonymi drogą satelitarną. W ostatnich latach firma zmieniła swoją strategię i stawia na usługi szerokopasmowego internetu i telefonii komórkowej. Promuje głównie pakiety telewizyjne, dostarczane przez streaming.
Z myślą o nich wprowadziła do sprzedaży urządzenia Sky Glass (telewizory do streamingu) i Sky Stream (przystawki do streamingu). Za pośrednictwem Sky można wykupić dostęp do m.in. serwisu streamingowego Netflix.
Sky działa nie tylko w Wielkiej Brytanii oraz Irlandii, ale także w Niemczech, Austrii i we Włoszech. W 2022 roku grupa miała na tych rynkach 179 mld dol. przychodów, co oznacza spadek 11,5 proc. w porównaniu z 2021 rokiem. W ostatnich kwartałach firma nie podawała szczegółowych danych odnośnie abonentów. Tylko w II kwartale 2022 roku straciła ich 361 tys. Z nieoficjalnych informacji wynika, że Sky rozważa do końca 2023 zrezygnować z instalacji nowych anten satelitarnych, aby skupić się na nowych usługach. Na razie platforma nie zamierza całkowicie rezygnować z wynajmowania transponderów satelitarnych, aby świadczyć usługi dla klientów mieszkających w małych miejscowościach, gdzie dostęp do szybkich i nielimitowanych łącz internetowych jest utrudniony.
Dołącz do dyskusji: Platforma cyfrowa wprowadza pakiet usług inteligentnego domu