Dekodery Canal+ z oprogramowaniem przypominającym Canal+ online
Platforma cyfrowa Canal+ od piątku wdraża na dekodery satelitarne 4K UltraBox+ system system graphyne3™. Dzięki niemu sprzęt zyska funkcjonalność zbliżoną do Canal+ online i innych platform streamingowych.
Serwisy OTT to obecnie największe zagrożenie dla platform cyfrowych i sieci kablowych. Z prognozy Rethink TV wynika, że w ciągu 4 lat na rzecz streamingu może zrezygnować co trzeci klient tradycyjnych operatorów płatnej telewizji. Ci nie zamierzają się poddawać. Wprowadzają przystawki do Android TV lub modyfikują oprogramowanie swoich dekoderów, aby gwarantowało podobne funkcje do tych znanych ze streamingu. Chcą pełnić role agregatorów kanałów telewizyjnych i serwisów streamingowych.
Canal+ półtora roku temu uruchomił usługę subskrypcyjną Canal+ online. Później udostępnił ją za darmo satelitarnym abonentom. Teraz wprowadza rozwiązanie, które połączy walory odbioru z satelity i internetu. Problemy z odbiorem satelitarnym mogą występować na przykład podczas burzy lub śnieżycy. Nowe oprogramowanie pozwoli przełączyć się na odbiór internetowy. Plusem sygnału satelitarnego jest brak obciążania łącza internetowego w czasie oglądania kanału 4K (na przykład Canal+ 4K Ultra HD) i brak opóźnienia znanego w streamingu podczas transmisji sportowych. Dzięki podłączeniu dekodera do sieci można drogą streamingową cofać programy wyemitowane na poszczególnych kanałach (cach up TV).
Nowe funkcje w dekoderach 4K UltraBox+
Od piątku nowe oprogramowanie trafia do kolejnych modeli dekodera 4K UltraBox+. Wprowadza ono możliwość oglądania treści wyemitowanych w ciągu ostatnich 8 godzin, bez konieczności ich nagrywania (Catch-up TV), możliwość odtworzenia od początku trwającego programu na żywo (Start-over), oraz dostęp do obszernej biblioteki treści na życzenie i aplikacji streamingowych takich jak Netflix (inne aplikacje pojawią się już wkrótce). Wzbogaci to dotychczasową ofertę telewizyjną operatora i będzie dostępne poprzez nowoczesny interfejs graphyne3™ od ADB, znanego na świecie dostawcy m.in. dekoderów i oprogramowania z Zielonej Góry.
ADB informuje w komunikacie, że dzięki wprowadzeniu nowego systemu graphyne3™ i łatwo konfigurowalnego interfejsu użytkownika, Canal+ będzie mógł na bieżąco dostosowywać usługę do potrzeb abonentów i sukcesywnie realizować swoje założenia biznesowe. Wdrażając nowe rozwiązanie, operator otrzymuje narzędzie, które zaprojektowane zostało, by w łatwy sposób dostarczać klientom personalizowane rekomendacje treści i jednocześnie ułatwiać ich przeglądanie.
Pilotażowe wdrożenie
W grudniu, w ramach pilotażowego wdrożenia, nowa odsłona usługi zostanie udostępniona dla części użytkowników dekoderów 4K UltraBox+. W I kwartale 2022, aktualizację do nowych funkcjonalności i nowego interfejsu w stylu Canal+ online, otrzymają pozostali klienci posiadający dekodery 4K od Canal+.
- Klienci Canal+ już niebawem zyskają dostęp do najnowszych rozwiązań łączących świat tradycyjnej telewizji ze światem VOD. To gigantyczny i ważny dla nas krok, który rozwinie funkcjonalności naszych topowych dekoderów i zupełnie zmieni doświadczenie korzystania z telewizji - powiedział Artur Przybysz, wiceprezes zarządu ds. sprzedaży Canal+ Polska.
Konkurencyjny Polsat Box (wcześniej Cyfrowy Polsat) już w 2019 roku zaoferował dekoder Evobox z funkcją catch up TV. We wrześniu iPlę zastąpił Polsat Box Go, który ma rywalizować z platformami streamingowymi. Niedawno Polsat Box poinformował o „rozszerzeniu współpracy” z Canal+ poprzez dodanie jej kanałów tematycznych. W połowie 2022 roku w związku ze startem platformy Disney+ może bowiem zniknąć z polskiego rynku część kanałów Disneya. Nad Wisłą mają się też pojawić platformy steeamingowe HBO Max i SkyShowtime.
Zobacz także: Nowe platformy osłabią Canal+? „Mamy długoterminowe umowy w zakresie TVOD”
Rosną przychody Canal+
Pod koniec I półrocza 2021 roku Canal+ miał 22,1 mln abonentów, w tym 8,9 mln w samej Francji. W analogicznym okresie ub.r. abonentów było 20,4 mln. Przychody z działalności telewizyjnej we Francji wzrosły o 1,7 proc. Z kolei na zagranicznych rynkach, gdzie Canal+ jest dostępny o 4,4 proc. Przyczynił się do tego wzrost liczby abonentów. W ciągu całego roku przybyło ich 1,4 mln.
Zyski Canal+ poprawiły się w porównaniu z I półroczem ub.r. EBITDA wzrosła z 300 do 330 mln euro. Ostatnie wyniki dotyczące Canal+ Polska pochodzą sprzed roku. Wówczas operator miał 2,37 mln zł klientów bezpośrednich (0,3 proc. więcej niż rok wcześniej), czyli korzystających z Platformy Canal+, oferty telekomunikacyjnej, serwisów VoD i jej pakietów na platformie Player należącej do TVN Grupy Discovery.
Dołącz do dyskusji: Dekodery Canal+ z oprogramowaniem przypominającym Canal+ online
Po co więcej kanałów? Większość i tak nadaje powtórki tych samych programów + przerywa program reklamami (mimo, że i kanał jest niby-płatny). Nadawcy telewizyjni sami kręcą na siebie bicz starając się zniechęcić do siebie coraz większą liczbę widzów. A Ci nie będąc dłużni przenoszą się do platform VOD i rezygnują z abonamentów kablówek/platform satelitarnych.