Ekstraklasa ma nową oprawę graficzną
Od najbliższego sezonu zaczynającego się w piątek 19 lipca, przed każdym ligowym spotkaniem PKO Bank Polski Ekstraklasy kibice będą mogli obejrzeć nową czołówkę telewizyjną. Odświeżoną oprawę zyskały też wszystkie grafiki meczowe. Wprowadzana wizualizacja graficzna powstała we współpracy z agencją kreatywną DixonBaxi z Londynu.
Nowa oprawa graficzna PKO Bank Polski Ekstraklasy składa się z dynamicznych, nakładających się na siebie warstw, inspirowanych oknami aplikacjami pojawiającymi się na ekranach smartfonów. Zestawiono je z prostymi formami i czcionką zaczerpniętą z dawnych gier komputerowych.
W tle identyfikacji wizualnej z widzem cały czas pozostaje odświeżony wyraźny znak „E” na pięcioboku symbolizującym piłkę, a całość utrzymana jest w kolorystyce, która dobrze prezentuje się na ekranie telewizora, laptopa czy telefonu. Kolorem przewodnim jest żywy granat, uzupełniają go zaś jaskrawy cyjan, ciemny odcień szarości i biel. Pod kątem transmisji duży nacisk w grafikach telewizyjnych został położony na wyraźną prezentację barw grających ze sobą klubów.
- Elementy z widocznymi fragmentami herbów pozwalają fanom zobaczyć ich zespoły jako fundament i najważniejszą część ligi. Prezentują się dumnie obok odświeżonego znaku Ekstraklasy - mówi Haydn Clarke z DixonBaxi, odpowiedzialny za projekt nowej szaty graficznej ligi.
Nowa stylistyka PKO Bank Polski Ekstraklasy
Oprócz czołówki, którą będzie można oglądać przed transmisjami ligowych meczów, w tej samej stylistyce prezentowane będą wyniki spotkań, terminarze, statystyki czy składy meczowe. Nowa identyfikacja wizualna spółki Ekstraklasa z logo PKO Bank Polski pojawi się też na wszystkich pozostałych elementach brandingu: na stadionach, biletach i karnetach, a także koszulkach zawodników oraz w oficjalnych kanałach komunikacji wraz z ligowymi aplikacjami.
- Wdrożenie nowej identyfikacji meczowej w ramach transmisji meczów od sezonu 2019/2020 to dla nas moment otwierający współpracę z nadawcami NC+ oraz TVP w ramach nowych kontraktów. Dotychczasowe grafiki mocno się zdezaktualizowały – używaliśmy ich od ponad sześciu lat. Pojawiła się więc doskonała okazja, aby dokonać zmian w transmisji i dołączyć do międzynarodowej czołówki - ocenia Marcin Serafin, dyrektor operacyjny spółki Ekstraklasa Live Park.
Najnowszą czołówkę PKO Bank Polski Ekstraklasy można już obejrzeć na social mediach ligi.
Agencja DixonBaxi z Londynu, która tworzyła kreacje dla PKO Bank Polski Ekstraklasy, ma w portfolio projekty dla tak znanych marek jak Premier League, Eredivisie, FOX Sports czy elektryczna wersja Formuły 1 - Formuła E.
Mecze w Canal+ i TVP
Platforma nc+ w grudniu 2018 roku przedłużyła prawa telewizyjne do transmisji spotkań Ekstraklasy w sezonach 2019/2020 i 2020/2021. Nowa umowa gwarantuje nc+ prawa do transmisji wszystkich 296 meczów sezonu zasadniczego i rundy finałowej, w tym nawet 100 hitowych spotkań w jakości 4K UHD na kanale Canal+ 4K Ultra HD.
Sublicencję na pokazywanie jednego meczu z każdej kolejki nabyła Telewizja Polska. Według nieoficjalnych informacji nadawcy za prawa do transmisji Ekstraklasy będą płacić ok. 250 mln zł rocznie: nc+ - ok. 120 mln zł, TVP - ok. 40 mln zł, ponadto będą płacić spółce zależnej Ekstraklasy za produkcję transmisji.
Pierwsza kolejka PKO Ekstraklasy 2019/2020 rozpocznie się w piątek, 19 lipca.
Dołącz do dyskusji: Ekstraklasa ma nową oprawę graficzną