PAP szykuje serwis z treściami z serwisów lokalnych, ich wydawcom udostępni swoje depesze
Polska Agencja Prasowa przygotowuje serwis z lokalnymi informacjami, który miałby działać w oparciu o niewielkie portale z terenu całego kraju - dowiedział się serwis Wirtualnemedia.pl. - Przedsięwzięcie to postrzegam jako bardzo ważną część naszej działalności - mówi nam prezes PAP Wojciech Surmacz.
Projekt nazywać się będzie PAP Media Lokalne, a do współpracy zaproszono 55 serwisów z całego kraju. Rozmowy z nimi trwają, pierwsze umowy już są konstruowane. Całość z ramienia Agencji koordynuje Krzysztof Rypulak.
W rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl prezes Wojciech Surmacz podkreśla, że PAP otwarta jest na ewentualne zgłoszenia kolejnych lokalnych portali, które chciałyby dołączyć. - A zgłoszenia wciąż spływają - zaznacza.
Zasada współpracy ma być prosta: PAP chce zamieszczać na swojej stronie internetowej fragmenty wybranych artykułów z niewielkich, miejskich i regionalnych serwisów, z którymi uprzednio podpisano umowę, i linki do pełnych tekstów. W zamian będzie dzielić się zyskami z reklam. Redakcje, które wejdą we współpracę, otrzymają możliwość publikacji u siebie po 20-30 newsów dziennie z serwisu Polskiej Agencji Prasowej.
W skierowanym na początku maja piśmie do lokalnych redakcji Wojciech Surmacz stwierdził m.in., że PAP-owi zależy na utrzymywaniu dobrych relacji z dziennikarzami regionalnymi i lokalnymi: - To dzięki Wam powstają w Polsce silne społeczności lokalne. Uważam, że ze względu na ten wyjątkowy charakter działalności, powinniście być wspierani przez instytucje z tak silnymi tradycjami, jak Polska Agencja Prasowa - czytamy m.in. w piśmie, do którego dotarła redakcja portalu Wirtualnemedia.pl. Dalej Wojciech Surmacz podkreśla, że projekt ma też na celu podniesienie jakości informacji w polskich mediach.
- Dla mnie dziennikarstwo lokalne to od dawna sól dziennikarstwa w ogóle. Wielu dziennikarzy mediów centralnych zaczyna przecież dzień od lektury tych niewielkich portali, bo tam jest prawdziwe życie, tam są realne problemy. Ludzie mediów niecentralnych wykonują u siebie fantastyczną robotę, będąc najbliżej spraw tzw. „zwykłego człowieka” - podkreśla Wojciech Surmacz w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.
- Pomyślałem, że z jednej strony dobrze byłoby mieć u siebie w jednym miejscu najlepsze, najciekawsze informacje lokalne. Z drugiej strony wiele tych portali nie stać na kupowanie naszego serwisu, więc moglibyśmy im przecież udzielać za darmo w zamian kilkadziesiąt depesz dziennie. Idąc tym tokiem rozumowania, rozpoczęliśmy kilka tygodni temu prace nad tym przedsięwzięciem. Ostrożnie mówiąc, PAP Media Lokalne wystartuje latem tego roku - zapowiada Surmacz.
- Ofertę prezesa Surmacza przyjąłem bardzo pozytywnie. Jestem przekonany, że wkrótce uda nam się dopiąć kwestie formalne i rozpocząć współpracę. Projekt zapowiada się obiecująco - mówi nam Patryk Salamon, redaktor naczelny serwisu LoveKraków.pl, jednego z zaproszonych do współpracy. - Widzę to tak: zdecydowano się docenić najlepsze media lokalne w Polsce i stworzyć z nimi serwis. To duża nobilitacja dla uczestników, w tym i dla nas.
Wojciech Surmacz jest prezesem PAP od stycznia ub.r., a od października ub.r. członkiem zarządu firmy jest Łukasz Świerżewski.
Dołącz do dyskusji: PAP szykuje serwis z treściami z serwisów lokalnych, ich wydawcom udostępni swoje depesze