'Pani Domu' idzie na wojnę cenową z 'Naj'
Od numer 45/08 (na rynku od czwartku) podstawowe wydanie tygodnika "Pani Domu" (Marquard Media Polska) będzie kosztować 1 zł, czyli o 70 groszy mniej niż dotychczas. To odpowiedź wydawnictwa na obniżenie ceny tygodnika "Naj" do 1 zł przez G+J Polska.
Spadek ceny "Naj" z 1,50 zł do 1 zł (początkowo do 0,50 zł) spowodował znaczny wzrost sprzedaży tego pisma. W pierwszym miesiącu ukazywania się w tygodnika w niższej cenie, czyli w lipcu br. jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 386 847 egz., co oznaczało wzrost o 86 proc. w porównaniu do lipca 2007 r. i dało "Naj" pozycję lidera segmentu tygodników poradnikowych. "Pani Domu" w tamtym miesiącu zajęła natomiast ostatnie miejsce w segmencie ze średnią sprzedażą wynosząca 216 707 egz. , notując spadek w ujęciu rocznym o 12 proc.
Również w sierpniu br. "Naj" był liderem segmentu - miał średnią sprzedaż ogółem na poziomie 388 948 egz. (wzrost o 73 proc.), podczas gdy znajdująca się na ostatniej pozycji "Pani Domu" sprzedawała wtedy 225 514 egz. (o 16 proc. mniej niż rok wcześniej). Wszystkie dane ZKDP.
Wydawnictwo Marquard Media Polska tygodnik "Pani Domu" wydaje od listopada 2007 roku. Wcześniej tytuł należał do Axel Springer Polska.
Dołącz do dyskusji: 'Pani Domu' idzie na wojnę cenową z 'Naj'