Orlen uważany przez Polaków za firmę najbardziej zaangażowaną w walkę z koronawirusem
Firmą najczęściej wskazywaną przez Polaków jako ta, która szybko i najpełniej zaangażowała się w walkę z koronawirusem, jest PKN Orlen. Z kolei akcjami, które najbardziej zapadły w pamięć, było sprowadzenie do kraju Polaków przebywających za granicą przez LOT oraz produkcja środka dezynfekującego przez Orlen.
Biznes szybko i efektywnie zareagował na rozprzestrzenianie się pandemii w Polsce. Firma ARC Rynek i Opinia zbadała, jak postrzegamy to zaangażowanie.
Ponad połowa badanych (55 proc.) słyszała o jakichkolwiek działaniach prospołecznych firm wspierających walkę z koronawirusem. Polacy pytani o wsparcie, jakie powinno być udzielane, wskazywali tak samo często na wsparcie rzeczowe w postaci zakupu lub produkcji materiałów sanitarnych (41 proc. badanych), jak i wsparcie finansowe (40 proc.). Zdecydowanie najmniej potrzebne, zdaniem Polaków, jest wsparcie rzeczowe (19 proc. respondentów) w postaci nieodpłatnego udostępnienia produktów czy usług danej firmy.
Co trzeci Polak spontanicznie wskazał PKN Orlen jako spółkę, która udzieliła wsparcia w walce z koronawirusem. Pozostałe firmy miały wskazania spontaniczne poniżej 10 proc.
Liczby te były dużo wyższe przy znajomości wspomaganej. Tutaj w pierwszej dziesiątce znalazły się takie marki jak: PKN Orlen, LOT, Allegro, PZU, PKO Bank Polski, PGNiG, 4F, Agata Meble, Fundacja Lotos oraz Empik.
- Biznes w Polsce i na świecie bardzo intensywnie wspiera walkę z koronawirusem. Przybiera ona różne formy: od przekazów pieniężnych aż po pomoc rzeczową. Na bieżąco monitorujemy rynek i staramy się jak najwięcej z tych inicjatyw uchwycić w naszym badaniu. Zdecydowanie najbardziej rozpoznawalną firmą wspierającą walkę z koronawirusem, która jako jedna z pierwszych ruszyła na pomoc, jest PKN Orlen. Spontanicznie wskazywany jest przez jedną trzecią Polaków, co jest dużym sukcesem w tak krótkim czasie. PKN Orlen jednak od lat w naszym badaniu wskazywany jest jako jeden z najbardziej aktywnych sponsorów i niejako przyzwyczaił nas już do tego, że wspiera różne inicjatywy, co tylko pokazuje, że wieloletnia strategia sponsoringowa przynosi zamierzone efekty. Na pewno działania zapobiegające rozprzestrzenianiu się epidemii na długo zostaną zapamiętane przez odbiorców, co wpłynie pozytywnie na wizerunek spółki - komentuje dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.
Badanie przeprowadzono w ramach Sponsoring Monitora 2020, realizowanego w trybie ciągłym, w ramach comiesięcznych fal. Wyniki prezentowane w raporcie dotyczą realizacji w dniach 18 marca do 1 kwietnia 2020 r. Badanie przeprowadzono metodą CAWI.
Dołącz do dyskusji: Orlen uważany przez Polaków za firmę najbardziej zaangażowaną w walkę z koronawirusem