Orange Polska z 1,6 mln kwartalnego zysku netto, obsługuje 543 tys. kart SIM więcej
Spółka Orange Polska w trzecim kwartale br. wypracowała 791 mln zł zysku EBITDA po uwzględnieniu kosztów leasingu, czyli o 6,6 proc. więcej niż przed rokiem - informuje spółka w raporcie. Baza kart SIM operatora w trzecim kwartale zwiększyła się o 543 tys. netto, na koniec września było to 16,59 mln kart.
Zysk netto spółki w trzecim kwartale wyniósł 1.586 mln zł: został powiększony przez jednorazowy zysk w wysokości 1.421 mln zł (po podatku), związany ze sprzedażą 50 proc. udziałów w spółce Światłowód Inwestycje. Konsensus zakładał 1.595,9 mln zł zysku -czytamy w raporcie. Przychody grupy sięgnęły 2,885 mld zł, sprzedaż wzrosła o 3,3 proc. rok do roku.
Julien Ducarroz: Orange w dobrej formie
Przychody Orange Polska wzrosły w trzecim kwartale o ponad 3 proc. w porównaniu do tego samego okresu ubiegłego roku, głównie dzięki bardzo dobrym wynikom z kluczowych usług telekomunikacyjnych oraz usług IT/IS dla biznesu.
- Za nami udany kwartał. Osiągnęliśmy mocne wyniki finansowe, zrealizowaliśmy też jeden z kluczowych projektów tego roku: sfinalizowaliśmy sprzedaż połowy udziałów w spółce Światłowód Inwestycje, oferującej w hurtowym dostępie superszybkie łącza światłowodowe. To ważny krok na drodze do realizacji naszych planów przedstawionych w strategii .Grow, w tym strategii hurtowej. To potwierdza, że Orange jest w dobrej formie w obliczu nachodzących wyzwań, jak m.in rosnąca presja inflacyjna - skomentował Julien Ducarroz, prezes Orange Polska.
Na koniec września 871 tys. klientów korzystało z oferty konwergentnej Orange Love z telewizją, czyli o 8 tys. mniej niż w drugim kwartale. Wszystkich użytkowników Orange Polska korzystających z pakietów łączonych było 1,531 mln (wzrost o 14 tys. w trzecim kwartale).
Dynamika wzrostu ARPO (ang. average revenue per offer) z usług konwergentnych zwiększyła się do 7,3 proc. w ujęciu rocznym, a wskaźnik ten osiągnął poziom 113,2 zł.
Ponad 540 tys. kart SIM więcej
W trzecim kwartale Orange Polska przybyło netto 487 tys. kart SIM w segmencie komórkowych usług abonamentowych, zaś w segmencie usług pre-paid operator pozyskał netto 55 tys. kart SIM. Średnie miesięczne przychody operatora z oferty (ARPO) usług komórkowych wzrosły do 20,7 zł z 20,1 zł w poprzednim kwartale.
Na koniec trzeciego kwartału operator świadczył 2,729 mln usług internetu szerokopasmowego, co oznacza kwartalny wzrost o 10 tys. usług. Kwartalne przyłączenia usług na sieci światłowodowej wyniosły 53 tys. Średnie miesięczne przychody Orange Polska z oferty usług internetu wzrosły do 59,5 zł z 59,2 zł.
60 tys. stacjonarnych łączy mniej
Liczba stacjonarnych łączy telefonicznych obsługiwanych przez Orange Polska zmniejszyła się o 60 tys. - na koniec września grupa świadczyła 2,722 mln usług telefonii stacjonarnej. Z kolei liczba klientów detalicznych usług pakietowych wzrosła o 14 tys. do 1,531 mln. Średnie miesięcznie przychody z usług pakietowych dla klientów indywidualnych wzrosły o 1,8 zł do 113,2 zł.
W początkach października spółka Orange Polska ogłosiła, że jest zainteresowana akwizycjami spółek z obszaru cyberbezpieczeństwa, big data i sztucznej inteligencji. W lutym przyszłego roku, podczas prezentacji wyników za 2021 rok, spółka prawdopodobnie przedstawi plany dotyczące infrastruktury masztowej.
Dołącz do dyskusji: Orange Polska z 1,6 mln kwartalnego zysku netto, obsługuje 543 tys. kart SIM więcej
Nie po to weszli do PL żeby tu płacić podatki, krętacze.