SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Opole 2015 wygrało z Polsat SuperHit Festiwal. TVP1 znokautowała konkurencję

Tegoroczny festiwal w Opolu oglądało średnio 2,98 mln widzów, o 440 tys. więcej niż SuperHit Festiwal pokazywany w Polsacie dwa tygodnie wcześniej. TVP1 w czasie transmisji imprezy była zdecydowanym liderem rynku, a reklamowe wpływy wyniosły 4,85 mln zł.

52. Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej Opole 2015 pokazywany był na antenie TVP1 w okresie od 12 do 14 czerwca 2015 roku. Średnia widownia trzydniowej imprezy wyniosła w Jedynce 2,98 mln osób. Przełożyło się to na 28,26 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 20,32 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.

Największą oglądalność podczas trwania festiwalu osiągnęła niedzielna gala z okazji 90. urodzin Polskiego Radia. Średnia widownia I części tego koncertu w TVP1 uplasowała się na poziomie 4,66 mln osób. Na drugim miejscu znalazły się "SuperDebiuty ze Skaldami", które w piątek oglądało 4 mln widzów.

Topowe koncerty 52. KFPP Opole 2015

52. KFPP Opole 2015

Wszyscy 4+

Program

Data

Start

Koniec

AMR

SHR %

MUZYCZNA BIOGRAFIA 90 LAT POLSKIEGO RADIA CZ.1

14-06-2015

20:26:50

22:13:54

4 660 323

32,08%

KTOS MNIE POKOCHAL! URODZINOWE SUPERDEBIUTY ZE SKALDAMI

12-06-2015

20:30:12

22:15:03

3 985 365

29,78%

SUPERJEDYNKI

13-06-2015

20:25:52

22:24:48

3 264 010

26,59%

Tegoroczna edycja muzycznego widowiska w porównaniu do ubiegłorocznej zyskała 150 tys. widzów, ale spadły jej udziały w rynku telewizyjnym. Rok temu średnia oglądalność festiwalu w TVP1 wyniosła 2,83 mln osób, co przełożyło się odpowiednio na 28,33 proc. i 22,56 proc. udziału (więcej na ten temat).

Podczas nadawania transmisji z tegorocznych opolskich koncertów TVP1 była zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce w tym czasie zajął Polsat, którego udział wyniósł już tylko 8,15 proc. Dalej uplasowały się takie stacje jak: TVN (7,04 proc.) i TVP2 (5,48 proc.). Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupie komercyjnej.

Oglądalność konkurencji w czasie emisji festiwalu

Wirtualnemedia.pl

Wszyscy 4+

16-49

Stacja

AMR

SHR %

SHR %

TVP1 - 52. KFPP Opole 2015

2 975 623

28,26%

20,32%

Polsat

858 159

8,15%

11,71%

TVN

740 943

7,04%

9,14%

TVP2

577 447

5,48%

6,74%

Cennikowe wpływy z reklam nadanych wokół opolskich koncertów wyniosły 4,85 mln zł. Przed rokiem były one zdecydowanie niższe - uplasowały się na poziomie 2,92 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

52. Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej w Opolu miał wyższą widownię niż pokazywany przez Polsat dwa tygodnie wcześniej SuperHit Festiwal, który oglądało 2,54 mln widzów przy udziale w grupie 4+ na poziomie 21,49 proc. Jednak to impreza Polsatu osiągnęła wyższy udział w grupie 16-49 - wyniósł on 21 proc. (dowiedz się więcej).

 

Dołącz do dyskusji: Opole 2015 wygrało z Polsat SuperHit Festiwal. TVP1 znokautowała konkurencję

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Elwir
Tylko ostatni dzień festiwalu był dobry.I to daje do myślenia.Ludzie szaleli przy starych przebojach a gwiazdy,czasem z naprawdę tamtych lat miały się wyśmienicie!I melodyjność piosenek i świetna dykcja-całkowity profesjonalizm!A wykonawcy młodzi,debiutanci i gwiazdy na fali-szkoda gadać!!!
Coś trzeba zrobić z panią Młynarską,bo ona wypadła jako prowadząca infantylnie i po prostu głupio.Poprawianie urody to za mało...
odpowiedź
User
Maria
Pierwsze dwa dni fatalne!!! Więcej głupowatego gadania niż śpiewania!!! Na szczęście nagrywałam i oglądałam z odtworzenia bez przerw i po czasie bez gadania typu a waszym zdaniem kto wygra nuda, nuda i jeszcze raz nuda!!!!
odpowiedź
User
ulka
Najfajniejszy był tańczący Braun!
odpowiedź