Opinia sprzedawcy ważniejsza niż reklama
55% Polaków kupując materiały budowlano-wykończeniowe kieruje sięopiniami pracowników sklepu - wynika z raportu przygotowanego napodstawie badań opinii publicznej zrealizowanych przez PBS DGA.Oprócz opinii sprzedawcy, cenimy też opinie wykonawców prac (37%wskazań) i - przede wszystkim - przyjaciół, znajomych (60%). Dlaporównania reklamy czy porady prezentowane w prasie bierzemy poduwagę prawie 5-krotnie rzadziej.
Ponad połowa Polaków, którzy planują przeprowadzanie jakiś robótremontowo-wykończeniowych przyznaje, że podczas zakupów produktówbudowlanych jednym z najważniejszych źródeł informacji są dla nichopinie sprzedawców. Nabywcy takich produktów cenią też opinieprzyjaciół i znajomych oraz wykonawców robót budowlanych.
"Kupując produkty remontowo-wykończeniowe klient, w większościwypadków nie dysponujący fachową wiedzą, do końca poszukuje rady" - komentuje Tomasz Turzyński z On Board PR - "Dlatego w tej branży,podobnie jak w kilku innych, kluczową rolę odgrywa rekomendacjasprzedawcy. To do niego należy ostatnie słowo - powinni o tympamiętać wszyscy producenci"
Raport wskazuje też skalę i przyczyny zainteresowania Polakówprowadzeniem prac remontowo-budowlanych. O pracach z tego zakresumyśli 50,6% dorosłych Polaków. Przyczyny to przede wszystkim chęćodświeżenia i odnowienia wnętrza (34,5%), chęć zwiększenia jegofunkcjonalności (30,6%) oraz chęć posiadania "ładnego" wnętrzadostosowanego do własnych oczekiwań estetycznych (24,9%). Potrzebanadążania za modą czy znudzenie wyglądem było wskazywane tylkoprzez nielicznych respondentów.
Większość Polaków (55%) jest zgodna co do tego, że marka ma dlanich znaczenie. Cześć (łącznie 32%) jest jednak innego zdania,sceptycznie podchodząc do markowości jako atutu.
"Wyniki badania pokazują, że znaczna cześć nabywców materiałówbudowlanych nie jest świadoma korzyści i różnic między produktami,które na innych rynkach komunikuje marka. W efekcie osoby te sągotowe zaakceptować nieznanych im producentów" - komentuje TomaszDziedzic z PBS DGA - "W przypadku tej kategorii jest to zrozumiałe,gdyż ocena jakości produktów wymaga eksperckiej wiedzy, dlategoważną rolę marki przejmują sprzedawcy oraz znajomi".
Dołącz do dyskusji: Opinia sprzedawcy ważniejsza niż reklama