SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Producent Lay's i Doritos eliminuje tworzywa sztuczne z opakowań

Koncern Pepsico (do którego należą m.in. marki Lay's, Doritos i Walkers) stawia sobie za cel wyeliminowanie tworzyw sztucznych pochodzących z pierwotnych źródeł kopalnych ze wszystkich opakowań chipsów i chrupek do końca 2030 r. Zmiany dotyczą produkcji w Europie.

Opakowania chipsów i chrupek marek z portfolio Pepsico (z wyjątkiem orzechów Duyvis) będą wytwarzane z plastiku pochodzącego w 100% z recyklingu lub materiałów odnawialnych. Szacuje się, że dzięki przejściu na opakowania elastyczne z tworzyw sztucznych, do których produkcji nie potrzeba użycia paliw kopalnych, PepsiCo może zredukować emisję gazów cieplarnianych na tonę materiału opakowaniowego o 40 proc.

Zobacz: PepsiCo chce osiągnąć "neutralność wodną" do 2030 roku

Opakowania PepsiCo z recyklingu

Recykling opakowań elastycznych powinien być normą w całej Europie. W wizji naszej firmy opakowania elastyczne będą wolne od tworzyw sztucznych pochodzących z pierwotnych źródeł i staną się częścią rozwijającej się gospodarki obiegu zamkniętego, w której elastyczne opakowania są wartościowym surowcem – mogą być poddawane recyklingowi, by mogły powstać z nich kolejne, nowe opakowania. Wraz z naszymi partnerami inwestujemy w rozwój nowych technologii pozwalających nam osiągnąć ten cel. Dodatkowo, potrzebujemy odpowiednich regulacji prawnych, aby opakowania nigdy nie stawały się odpadami – powiedział Silviu Popovici, dyrektor generalny PepsiCo na Europę.  

Materiał foli opakowaniowych będzie pochodzić z uprzednio użytych tworzyw sztucznych, a jego część z surowca odnawialnego – z produktów ubocznych powstających w zakładach produkcyjnych firmy, takich jak zużyty olej lub odpady z pulpy papierowej.

Testy konsumenckie opakowań zawierających surowiec odnawialny rozpoczną się na rynkach europejskich w 2022 r., począwszy od linii Lay's we Francji w pierwszej połowie bieżącego roku, a później dla marki Walkers w Wielkiej Brytanii.

Zobacz: Nestlé i PepsiCo we wspólnym projekcie „ReFlex” chcą zwiększyć poziom recyklingu

Nowe koncepcje opakowań zawierają większe proporcje tworzyw sztucznych nadających się do recyklingu powszechnie określanych jako monomateriały, takich jak polipropylen. Opakowania zawierające komponent wyprodukowany z jednego tego samego typu tworzywa są zgodne z wytycznymi dotyczącymi projektowania dla recyklingu opracowanymi przez organizację Circular Economy for Flexible Packaging (CEFLEX), które zostały uzgodnione przez interesariuszy działających na rzecz łańcucha wartości opakowań elastycznych.

Zobacz: Doritos usuwa logo z reklam, by być bliżej pokolenia generacji Z (wideo)

Ponadto w 2022 r. marka Pepsi na 11 rynkach europejskich zmieni butelki na pochodzące w 100% z recyklingu (100% rPET), przy czym w Polsce do zmiany opakowań na 100% rPET doszło już w listopadzie 2021 roku. Firma będzie kontynuować inwestycje w budowę modelu biznesowego składającego się z opakowań wielokrotnego użytku, m.in. poprzez rozwiązanie SodaStream, urządzenie do tworzenia napojów z portfolio PepsiCo we własnym domu. Co pozwoli wyeliminować ok. 200 miliardów plastikowych butelek do 2030 r.

PepsiCo pracuje również nad ograniczeniem zbędnej zawartości tworzyw sztucznych w swoich torebkach i wielopakach w ramach zobowiązania dotyczącego zmniejszenia o 50% ilości plastiku pierwotnego na opakowanie do 2030 r.

Dołącz do dyskusji: Producent Lay's i Doritos eliminuje tworzywa sztuczne z opakowań

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ksilaqui
Plastik nie może być w 100% z recyklingu. Zawsze trzeba domieszać świeżego.
0 0
odpowiedź