SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Onet zadowolony z VoD, ostrożnie szacuje wzrost reklamy internetowej

Grupa Onet jest zadowolona z pierwszych wyników swojej usługi VoD, w pierwszych trzech dniach od jej uruchomienia pięć najbardziej popularnych materiałów wygenerowało łącznie 500 tys. streamów (czyli tyle razy zostały obejrzane), poinformował prezes Onet i wiceprezes grupy TVN Łukasz Wejchert.

"To pierwszy prawdziwie synergiczny projekt naszej grupy" - powiedział w czwartek Wejchert. Onet udostępnia w swoim serwisie głównie materiały z biblioteki TVN (w tym np. seriale nawet przed ich oficjalną premierą) a także produkcje Warner Bros. Programy są darmowe dla widza, przy czym za materiały uznane za "premium" płacą sponsorzy (są one poprzedzane i ewentualnie przerywane reklamami).

"Na rynku amerykańskim segment video o charakterze premium notuje najwyższą dynamikę wzrostów popularności. My jesteśmy na etapie edukacji rynku" - powiedział Wejchert wyjaśniając, że w najbliższym czasie projekt VoD nie będzie jeszcze stanowił istotnej pozycji w przychodach całej grupy TVN.

Wcześniej grupa TVN poinformowała, że szacuje iż wzrost rynku reklamy TV i internetowej typu display wykaże niską jednocyfrową dynamikę. Wejchert przyznał, że są to ostrożne szacunki. Z jego wypowiedzi wynika, że w styczniu i lutym Onet mógł zanotować lepszą dynamikę przychodów reklamowych, jednak spółka ocenia, że mogą one nie być reprezentatywne dla całego roku.

W 2009 r. około 21,6% przychodów internetowych Onet osiągnął w pierwszym kwartale, 25,0% w drugim kwartale, 21,1% w trzecim kwartale i 32,3% czwartym kwartale.

W całym 2009 r. przychody raportowane sektora online grupy TVN wzrosły o 1% do 208 mln zł wobec 206 mln zł w poprzednim roku. Wynik EBITDA spadł do 50 mln zł wobec 56 mln zł. Marża EBITDA segmentu spadła w 2009 r. do 24% wobec 27% rok wcześniej.

TVN podał też, że portal internetowy Onet.pl osiągnął średnią miesięczną liczbę użytkowników na poziomie 12,7 miliona oraz uzyskał 3,5 miliarda odsłon w listopadzie 2009 r. Średni, miesięczny czas spędzony w listopadzie 2009 r. na portalu Onet.pl wyniósł 66,6 miliona godzin, według Megapanel PBI/Gemius.

W 2009 roku grupa TVN miała 420,82 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 363,68 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 2123,37 mln zł wobec 1897,31 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Onet zadowolony z VoD, ostrożnie szacuje wzrost reklamy internetowej

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
solorz
złodziejstwo

nic dodac nic ująć
0 0
odpowiedź
User
Lolo
Interesujące. Opery mydlane dla nastolatek dostępne za darmo w TV są oglądane w sieci? Jakiś bezsens. To ile streamów ma taki Iplex? 50 milionów?
0 0
odpowiedź
User
Londoner
Niestety, ale materialow (nawet seriali TVN) nie mozna ogladac za granica. To duzy minus, bo na IPLI seriale Polsatu mozna ogladac poza Polska...
0 0
odpowiedź