Onet.tv już przed Pudelek.tv i Kafeteria.tv, liderem WP.tv (portalowe wideo)
Zdecydowanie najpopularniejszym z serwisów wideo należących do głównych portali pozostaje WP.tv. Z kolei Onet.tv w pierwszym miesiącu działania przyciągnął 2,18 mln użytkowników. Duże wzrosty zanotowały Pudelek.tv i Kafeteria.tv.
W grudniu ub.r. WP.tv (należącą do Grupy Wirtualna Polska) odwiedziło 2,85 mln internautów (real users), którzy wykonali w serwisie 15,41 mln odsłon krajowych (w tym 2,34 mln mobilnych), a każdy korzystał z niego średnio przez 15 minut i 9 sekund - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Serwis jest liderem we wszystkich tych statystykach wśród witryn z redakcyjnymi treściami wideo należących do głównych polskich portali horyzontalnych. W grudniu miał o 676,6 tys. użytkowników więcej niż Onet.tv i o 2,27 mln odsłon krajowych więcej niż Pudelek.tv oraz o 1-3 minuty przypadające na przeciętnego użytkownika więcej niż Pudelek.tv, Onet.tv i Interia.tv.
W ub.r. na WP.tv i w całym pionie wideo Grupy WP nastąpiły spore zmiany. Po tym jak jesienią odszedł wieloletni szef działu autorskich treści wideo Łukasz Skalik (więcej o nim) zawieszono związany blisko z WP.tv serwis rozrywkowy Tosiewytnie.pl. Jednocześnie Grupa WP uruchomiła nowe studio wideo i zatrudniła jako jego szefa Jacka Amsterdamskiego, wcześniej związanego z Grupą Onet (więcej na ten temat).
Z kolei Grupa Onet na początku grudnia ub.r. po kilku latach przerwy wznowiła serwis Onet.tv. W całym miesiącu serwis zanotował 2,18 mln użytkowników, 8,89 mln odsłon krajowych i 13:26 minuty średniego czasu korzystania przez użytkownika. Był to wielokrotnie lepszy start niż w przypadku uruchomionego we wrześniu przez Grupę TVN Veedo.pl, który w listopadzie miał 256,6 tys. użytkowników (zobacz szczegóły).
Tak duża odwiedzalność Onet.tv wynika m.in. z promowania treści z tego serwisu na stronie głównej Onet.pl, gdzie są prezentowane w osobnej sekcji. - To przede wszystkim zasługa doskonałego i różnorodnego kontentu. Wierzyliśmy, że partnerstwa w rodzaju „The New York Times”, BuzzFeeda czy Buzz60 stanowią brakujący element w ofercie wideo Onetu i RASP. Pierwsze miesiące pokazują, że kontent tego rodzaju cieszy się ogromna popularnością również użytkowników naszego portalu - tłumaczy nam Michał Pietniczka, dyrektor wideo w Grupie Onet.pl. - Od samego początku stawiamy również na social, który - jak pokazuje choćby przykład BuzzFeeda - może stanowić ogromne źródło ruchu. W ostatnim czasie nasi fani na Facebooku mogą zobaczyć również materiały typu backstage - pokazujemy, jak od środka wygląda produkcja wideo w Onecie - dodaje.
Na kolejnych miejscach znalazły się dwa inne serwisy Grupy WP: Pudelek.tv i Kafeteria.tv. Pierwszy miał 1,9 mln użytkowników, 13,13 mln odsłon krajowych i 14:02 minuty na średniego użytkownika, natomiast drugi - 1,2 mln użytkowników, 3,92 mln odsłon krajowych i 6:14 minuty na użytkownika.
Serwisy wideo portali horyzontalnych w grudniu 2014 roku |
|||||
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||||
serwis |
real users |
odsłony krajowe |
krajowe odsłony mobilne |
czas na RU [godz:min:s] |
zasięg |
wp.tv |
2 855 279 |
15 406 398 |
2 345 309 |
00:15:09 |
13,27% |
onet.tv |
2 178 699 |
8 895 471 |
802 031 |
00:13:26 |
10,13% |
pudelek.tv |
1 905 079 |
13 131 684 |
3 519 848 |
00:14:02 |
8,85% |
kafeteria.tv |
1 205 100 |
3 923 160 |
540 928 |
00:06:14 |
5,60% |
interia.tv |
811 161 |
3 059 258 |
141 384 |
00:12:29 |
3,77% |
gazeta.tv |
120 394 |
241 649 |
23 747 |
00:03:34 |
0,56% |
W skali roku WP.tv straciła 481,4 tys. użytkowników i 1,26 mln odsłon krajowych (to spadki o 14,4 i 7,5 proc.), natomiast średni czas korzystania przez odwiedzającego wzrósł o 1:43 minuty (czyli o 12,8 proc.).
Duże wzrosty w skali roku osiągnęły Pudelek.tv i Kafeteria.tv. Pierwszy serwis zyskał 697,5 tys. użytkowników, 7,02 mln odsłon krajowych i 10:50 minuty przypadające na przeciętnego odwiedzającego (to 57,8, 114,8 i aż 338 proc. w górę), a drugi - 934,7 tys. użytkowników, 3,21 mln odsłon krajowych i 4:14 minuty na użytkownika (to wzrosty aż o 346, 451 i 212 proc.). Obie witryny skokowe wzrosty odwiedzalności osiągnęły w połowie ub.r. (zobacz szczegóły), m.in. dzięki promowaniu ich treści na stronie głównej WP.pl.
Interia.tv zanotowała niewielkie spadki (o 92,1 tys. użytkowników, 823,4 tys. odsłon krajowych i 20 sekund przypadające na przeciętnego użytkownika), natomiast Gazeta.tv - nieznaczne wzrosty (o 30,3 tys. użytkowników i 55,5 tys. odsłon).
Serwisy wideo portali horyzontalnych rok po roku |
||||||
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||||
serwis |
grudzień 2014 |
grudzień 2013 |
||||
real users |
odsłony krajowe |
czas na RU [godz:min:s] |
real users |
odsłony krajowe |
czas na RU [godz:min:s] |
|
wp.tv |
2 855 279 |
15 406 398 |
00:15:09 |
3 336 682 |
16 662 850 |
00:13:26 |
onet.tv |
2 178 699 |
8 895 471 |
00:13:26 |
- |
- |
- |
pudelek.tv |
1 905 079 |
13 131 684 |
00:14:02 |
1 207 555 |
6 113 533 |
00:03:12 |
kafeteria.tv |
1 205 100 |
3 923 160 |
00:06:14 |
270 399 |
711 832 |
00:02:00 |
interia.tv |
811 161 |
3 059 258 |
00:12:29 |
903 219 |
3 882 660 |
00:12:49 |
gazeta.tv |
120 394 |
241 649 |
00:03:34 |
90 103 |
186 191 |
00:03:58 |
Dodajmy, że czołowe portale publikują treści wideo nie tylko w osobnych serwisach, lecz także zamieszczają je kontekstowo przy tekstach w swoich różnych sekcjach. W grudniu z materiałów audio i wideo na stronach Grupy Onet - RASP skorzystało 4,97 mln internautów, a na stronach Grupy WP - 4,89 mln. Serwisy Grupy Gazeta.pl zanotowały 1,74 mln takich użytkowników, a strony Grupy Interia.pl - 1,46 mln.
W serwisach Grupy Interia.pl internauci na urządzeniach niemobilnych korzystali z treści audio i wideo aż przez 15,11 mln, a w serwisach Allegro i GG - przez 7,73 mln godzin. Wynika to m.in. z faktu, że do w skład Grupy Interia.pl należą serwisy stacji radiowych z Grupy RMF, a do Allegro i GG - serwis Open.fm.
Dołącz do dyskusji: Onet.tv już przed Pudelek.tv i Kafeteria.tv, liderem WP.tv (portalowe wideo)