Onet-RASP przed Wirtualną Polską na smartfonach i tabletach, nisko YouTube (TOP 20 z marca)
W marcu br. strony Grupy Onet-RASP miały więcej użytkowników od witryn Grupy Wirtualna Polska zarówno na smartfonach, jak i tabletach. Na obu nośnikach najpopularniejsze są Google i Facebook, a zdecydowanie niższy zasięg niż w internecie stacjonarnym ma YouTube.
Według badania gemiusAudience, w marcu br. wszystkie strony Google odwiedziło na smartfonach 17,44 mln polskich internautów (realnych użytkowników), co oznacza zasięg wynoszący 90,23 proc. Dla porównania, na komputerach witryny te zanotowały 20,86 mln użytkowników i 95,08 proc. zasięgu. Natomiast Facebook miał na smartfonach 13,28 mln odwiedzających (68,68 proc. zasięgu).
Strony Grupy Onet-RASP osiągnęły lepsze wyniki (12,42 mln użytkowników i 64,26 proc. zasięgu) od serwisów Grupy Wirtualna Polska (10,88 mln użytkowników i 56,25 proc. zasięgu), podczas gdy na komputerach wyższy zasięg ma Grupa WP.
TOP20 wydawców pod względem liczby użytkowników na smartfonach |
||
(gemiusAudience) |
||
serwis |
marzec 2016 |
|
użytkownicy (real users) |
zasięg |
|
Grupa Google |
17 444 329 |
90,23% |
facebook.com |
13 277 414 |
68,68% |
Grupa Onet - RASP |
12 424 200 |
64,26% |
Grupa Wirtualna Polska |
10 876 028 |
56,25% |
Grupa Allegro |
10 222 370 |
52,87% |
Grupa Gazeta.pl |
9 198 928 |
47,58% |
wikipedia.org |
8 757 646 |
45,30% |
Grupa Interia.pl |
8 633 688 |
44,66% |
Grupa Polska Press |
7 607 075 |
39,35% |
Grupa ZPR Media |
7 454 084 |
38,56% |
Grupa Edipresse.pl |
5 214 849 |
26,97% |
Grupa TVN |
4 918 551 |
25,44% |
Grupa Ceneo.pl |
3 561 907 |
18,42% |
orange.pl |
3 546 198 |
18,34% |
filmweb.pl |
3 376 079 |
17,46% |
Grupa Demotywatory.pl |
3 329 078 |
17,22% |
accuweather.com |
2 736 514 |
14,15% |
Grupa Play |
2 543 587 |
13,16% |
Grupa Gazetaprawna.pl |
2 540 641 |
13,14% |
Grupa naTemat.pl |
2 383 613 |
12,33% |
Wśród serwisów zdecydowanym liderem na smartfonach jest Google.pl, które w zeszłym tygodniu odwiedziło 16,69 mln polskich użytkowników (86,31 proc. wszystkich polskich internautów). Dodatkowo Google.com zanotowało 9,55 mln odwiedzających.
Jeśli chodzi o polskie strony, to najpopularniejszy jest Onet.pl (10,21 mln użytkowników), wyraźnie wyprzedzający Allegro.pl (7,11 mln), WP.pl (7 mln) i Gazeta.pl (5,69 mln).
YouTube miał jedynie 4,62 mln użytkowników i 23,89 proc. zasięgu, wielokrotnie mniej niż na komputerach (16,83 mln użytkowników i 76,7 proc. zasięgu).
TOP20 domen pod względem liczby użytkowników na smartfonach |
||
(gemiusAudience) |
||
serwis |
marzec 2016 |
|
użytkownicy (real users) |
zasięg |
|
google.pl |
16 686 151 |
86,31% |
facebook.com |
13 277 414 |
68,68% |
onet.pl |
10 213 490 |
52,83% |
google.com |
9 556 996 |
49,43% |
wikipedia.org |
8 757 646 |
45,30% |
allegro.pl |
7 106 974 |
36,76% |
wp.pl |
6 999 906 |
36,21% |
gazeta.pl |
5 692 085 |
29,44% |
blogspot.com |
5 673 405 |
29,34% |
interia.pl |
5 400 341 |
27,93% |
olx.pl |
5 082 331 |
26,29% |
youtube.com |
4 618 676 |
23,89% |
poradnikzdrowie.pl |
3 891 677 |
20,13% |
fakt.pl |
3 616 261 |
18,70% |
ceneo.pl |
3 552 925 |
18,38% |
orange.pl |
3 546 198 |
18,34% |
tvn24.pl |
3 439 304 |
17,79% |
filmweb.pl |
3 376 079 |
17,46% |
polki.pl |
3 254 990 |
16,84% |
naszemiasto.pl |
2 905 413 |
15,03% |
Na tabletach strony Google odwiedziło w marcu 2,42 mln internautów, czyli 91,68 proc. wszystkich polskich użytkowników internetu na takich urządzeniach. Grupa Onet-RASP z 1,6 mln użytkowników i 60,7 proc. zasięgu wyprzedziła zarówno Grupę Wirtualna Polska (1,51 mln użytkowników i 57,19 proc. zasięgu), jak też Facebooka (1,59 mln użytkowników i 60,18 proc. zasięgu).
TOP20 wydawców pod względem liczby użytkowników na tabletach |
||
(gemiusAudience) |
||
serwis |
marzec 2016 |
|
użytkownicy (real users) |
zasięg |
|
Grupa Google |
2 422 622 |
91,68% |
Grupa Onet - RASP |
1 603 972 |
60,70% |
facebook.com |
1 590 285 |
60,18% |
Grupa Wirtualna Polska |
1 511 350 |
57,19% |
Grupa Allegro |
1 253 557 |
47,44% |
Grupa Gazeta.pl |
1 211 241 |
45,84% |
Grupa Interia.pl |
1 151 532 |
43,58% |
wikipedia.org |
1 015 620 |
38,43% |
Grupa ZPR Media |
859 312 |
32,52% |
Grupa Polska Press |
837 463 |
31,69% |
Grupa TVN |
703 336 |
26,62% |
Grupa TVP |
585 598 |
22,16% |
filmweb.pl |
563 363 |
21,32% |
Grupa Edipresse.pl |
548 352 |
20,75% |
Grupa Ceneo.pl |
533 111 |
20,17% |
zadane.pl |
408 644 |
15,46% |
Grupa Play |
394 460 |
14,93% |
cda.pl |
390 736 |
14,79% |
qassa.pl |
382 481 |
14,47% |
Grupa Burda Media Polska |
380 090 |
14,38% |
Dołącz do dyskusji: Onet-RASP przed Wirtualną Polską na smartfonach i tabletach, nisko YouTube (TOP 20 z marca)
Co konkretnie pokazuje, ze badanie gemiusa jest przestarzale? I w dodatku rozpaczliwie? Ktos tu chyba nie wie o czym mówi