Duży wzrost oglądalności programów informacyjnych. „Scena telewizyjna stanęła na głowie”
W ostatnich kilkunastu dniach wszystkie dzienniki telewizyjne zanotowały duże wzrosty oglądalności, a najwięcej widzów - 1,11 mln - zyskał „Teleexpress” TVP1 i TVP Info. Najchętniej oglądanym serwisem są „Fakty” TVN i TVN24 BiS. - Przyzwyczajenia widzów jakie obserwujemy od lat praktycznie przestały obowiązywać - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Katarzyna Baczyńska z One House.
Tematem numer jeden w polskich mediach w ostatnich kilkunastu dniach jest sytuacja związana z rozwojem koronawirusa w naszym kraju. Dotychczas w Polsce COVID-19 zaraziło się 1 221 osób, z czego 16 zmarło. Epidemia wpłynęła na wyraźny wzrost oglądalności głównych wydań dzienników telewizyjnych.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
„Fakty” TVN i TVN24 BiS w okresie od 9 do 25 marca 2020 roku oglądało średnio 3,87 mln widzów, co zapewniło tym stacjom 25,34 proc. udziału w rynku telewizyjnym w grupie 4+, 26,88 proc. w grupie komercyjnej 16-49 i 26,63 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez One House.
W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej serwis zyskał 18,01 proc. widzów w grupie 4+, czyli 590 tys. oglądających. Z kolei względem okresu poprzedzającego (21 luty-8 marca br.) wzrost wyniósł 24,42 proc. (759 tys.).
Drugie miejsce zajęły „Wiadomości” TVP1 i TVP Info. Widownia dziennika wyniosła 3,77 mln oglądających. Wzrost względem analogicznego okresu rok wcześniej wyniósł 36,31 proc. (1 mln osób), a względem okresu poprzedzającego - 21,23 proc. (660 tys.).
Podium uzupełnia „Teleexpress”, którego oglądalność w Jedynce i TVP Info wzrosła o odpowiednio 46,30 proc. (1,11 mln widzów - najbardziej w zestawieniu) i 21,34 proc. (619 tys.). Serwis od 9 do 25 marca śledziło 3,52 mln osób.
Oczko niżej znalazły się „Wydarzenia” Polsatu i Polsatu News. Widownia dziennika wyniosła 2,91 mln osób, po wzrostach o odpowiednio 24,38 proc. (571 tys.) i 24,50 proc. (573 tys.).
Z kolei wynik plasującej się na piątej pozycji „Panoramy” TVP2 i TVP Info wzrósł o 73,27 proc. (1,04 mln) i 38,79 proc. (687 tys. - najbardziej w zestawieniu) do 2,46 mln widzów.
- Po 12 marca przyzwyczajenia widzów jakie obserwujemy od lat praktycznie przestały obowiązywać - mówiąc wprost, scena telewizyjna stanęła na głowie. Tyczy się to także, a może przede wszystkim, „wielkiej czwórki” jaką dotąd znaliśmy i właśnie kanałów informacyjnych. Wracając z pracy wieczór zaczynaliśmy z reguły od serwisu informacyjnego w jednej z głównych anten, po jego zakończeniu zostając na danym kanale trochę dłużej (tak mniej więcej kształtowała się krzywa poziomu widowni w stacjach B4). Po 12.03 znaczna część widzów z pracy po prostu nie wraca bo pracuje zdalnie - tradycyjny prime-time, w tym serwisy informacyjne, przestały już być więc stałym punktem dnia czy wręcz - dla wielu widzów punktem odniesienia - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Katarzyna Baczyńska, head of media w agencji One House. - Druga rzecz, która uległa zmianie, to zapotrzebowanie na informacje - potrzebujemy ich ciągle i w ciągłym trybie je otrzymujemy dzięki stacjom informacyjnym. Siłą rzeczy jesteśmy więc na bieżąco stąd przysłowiowe „główne wydanie dziennika” przestaje odgrywać tak duże znaczenie - zarówno pod względem układu dnia jak i zaspokojenia potrzeby informacji - dodaje.
„Fakty” liderem oglądalności w 2019 roku
Liderem oglądalności wśród programów informacyjnych w 2019 roku były „Fakty” emitowane w TVN i TVN24 BiS. Wszystkie dzienniki pochwalić się mogły wzrostami, a najwięcej zyskały „Wiadomości” TVP1 i TVP Info - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
„Fakty” TVN i TVN24 BiS w 2019 roku oglądało średnio 2,92 mln widzów, co zapewniło tym stacjom 23,06 proc. udziału w rynku telewizyjnym. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej serwis zyskał 3,71 proc. widzów, czyli 104 tys. oglądających, a jego udział wzrósł z 22,47 proc.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Średnia oglądalność „Faktów” w TVN w zeszłym roku wyniosła 2,67 mln widzów, a w TVN24 BiS - 246 tys.
Drugie były „Wiadomości” TVP1 i TVP Info. Widownia tego dziennika zwiększyła się najbardziej w zestawieniu - o 7,17 proc. (178 tys. osób) do 2,66 mln oglądających. Udział „Wiadomości” w rynku wzrósł z 18,44 proc. do 19,71 proc.
Dziennik ten w TVP1 śledziło 2,11 mln widzów, a w TVP Info było to 541 tys. osób.
Podium uzupełnia „Teleexpress”, którego oglądalność w Jedynce i TVP Info w ciągu roku wzrosła o 3,01 proc., czyli o 73 tys. widzów. W 2019 roku wyniosła 2,49 mln osób (1,96 mln w TVP1 i 539 tys. w TVP Info). Z kolei udział serwisu uplasował się na poziomie 25,92 proc. (rok wcześniej było to 25,29 proc.).
Oczko niżej znalazły się „Wydarzenia” Polsatu i Polsatu News. Widownia tego dziennika wyniosła 2,08 mln osób, po wzroście o 0,58 proc. (12 tys. widzów). Średnia widownia „Wydarzeń” na głównej antenie wyniosła 1,91 mln osób, a w Polsacie News było to 164 tys.
Z kolei wynik plasującej się na piątej pozycji „Panoramy” TVP2 i TVP Info wzrósł o 1,62 proc. do 1,47 mln widzów (1,08 mln w Dwójce i 398 tys. w stacji informacyjnej).
Dołącz do dyskusji: Duży wzrost oglądalności programów informacyjnych. „Scena telewizyjna stanęła na głowie”