SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Obcięto honoraria pracowników radiowej Jedynki, bo zmalały wpływy sponsorskie

W I kwartale br. z umów sponsorskich w radiowej Jedynce wpłynęło do kasy Polskiego Radia 3,7 mln zł, czyli o 38,2 proc. mniej niż rok wcześniej. To właśnie spadek przychodów ze sponsoringu miał być powodem obniżki honorariów dla pracowników - ustalił nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl.

W minionym tygodniu informowaliśmy, że dyrekcja Programu I Polskiego Radia obniżyła nawet o 30 proc. honoraria pracowników anteny (za dyżury, prowadzenie audycji czy przygotowane reportaże). Nowe stawki obowiązują od zeszłego piątku. Kierownictwo radiowej Jedynki na razie nie komentuje tej sprawy.

Z analizy Kantar Media przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że wpływy Polskiego Radia ze sponsoringu w I kwartale br. wyniosły 5,9 mln zł. Jest to mniej o 18,9 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w roku poprzednim (zobacz szczegóły).

Przychody z emisji plansz sponsorskich wygenerowały Jedynka i Trójka, jednak zmniejszenie wydatków na sponsoring dotknęło tylko Jedynkę. Na emisji billboardów sponsorskich od stycznia do marca antena zarobiła 3,7 mln zł, czyli o 38,2 proc. mniej niż rok wcześniej. W analogicznym okresie w 2015 roku Jedynka zarobiła ponad 6 mln zł.

Jak nieoficjalnie ustalił portal Wirtualnemedia.pl, to właśnie spadek przychodów ze sponsoringu miał być powodem cięć w honorariach pracowników Jedynki. Osobom zatrudnionym w pozostałych antenach Polskiego Radia i Informacyjnej Agencji Radiowej nie zmniejszono stawek dziennych.

Z naszych informacji wynika, że zarząd Polskiego Radia zmienił także zasady rozliczania wpływów z umów sponsorskich. Dotychczas część pozyskanych w ten sposób środków była kierowana do anteny, która realizowała zawarty kontrakt, a pieniędzmi dysponowała dyrekcja. Po zmianach całością pozyskanych ze sponsoringu środków dysponuje zarząd.

- Polskie Radio nie udziela komentarza w sprawie powodów zmian w honorariach pracowników Programu I Polskiego Radia. Natomiast sposób podziału wpływów ze sponsoringu jest przedmiotem wewnętrznych procedur w spółce, których nie udostępniamy do publicznej wiadomości - wyjaśnia Wirtualnemedia.pl Mateusz Żydek, główny specjalista ds. public relations w Polskim Radiu.

Według naszych ustaleń cięcia honorariów rozważało także poprzednie kierownictwo Jedynki. Wtedy również przyczyną miał być spadek wpływów ze sponsoringu.

Dyrekcja Programu I poinformowała, że przygotowuje komunikat, w którym odniesie się do informacji o cięciach w honorariach. Z prezes Barbarą Stanisławczyk nie udało nam się skontaktować.

Dołącz do dyskusji: Obcięto honoraria pracowników radiowej Jedynki, bo zmalały wpływy sponsorskie

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
miki
Czyli nie dość że nie potrafią załatwić sponsorów to jeszcze całość tego co wpłynęło zajumał zarząd. Wyrazy współczucia dla oskubanych dziennikarzy :(
odpowiedź
User
xDxDxD
Najlepiej niech zlikwidują to radio i będzie spokój, albo niech puszczają disco polo to honoraria wzrosną 3 razy
odpowiedź
User
obserwator rynku muzycznego w Polsce
Disco polo w Jedynce bardzo by się przydało i mówię to całkiem poważnie. Czy to się jakimś głupim hejterom internetowym podoba czy nie, ale disco polo to jest obecnie najpopularniejsza muzyka i już! W ostatnich latach zaszła kolosalna zmiana w polskim społeczeństwie, Polacy przestali się wstydzić słuchania disco polo, nikt się z tym nie kryje jak kilkanaście lat temu. Dla Polaków dzisiaj disco polo jest po prostu... polską muzyką i tyle. Obok Kombi czy Varius Manx wymieniają Maxx Dance, Classic, czy inne zespoły. Wszystko to razem jest dla społeczeństwa polską muzyką, bez szufladkowania według gatunków. Po prostu. :) I nie ma od tego odwrotu. Tylko totalne głupki liczą na to, że popularność disco polo przeminie... Otóż NIE PRZEMINIE! A ignorowanie tej muzyki przez flagowy program Polskiego Radia jest po prostu ŻAŁOSNE! Pora przestać zaklinać rzeczywistość i udawać, że disco polo nie ma, tylko otworzyć się na tę muzykę.
odpowiedź