Nowe narzędzia na Instagramie i Facebooku do ochrony przed niechcianymi wiadomościami
Meta wprowadza na Facbooku i Instagramie nowe ograniczenia w wysyłaniu prywatnych wiadomości do osób niepełnoletnich.
Na Instagramie nastolatkom zostanie domyślnie wyłączona możliwość otrzymywania wiadomości z kont, których nie obserwują lub z którymi nie są połączeni w aplikacji.
Niepełnoletnim użytkownikom będą mogli wysłać prywatną wiadomość tylko obserwowane przez nie profile. Zmiana zostanie również wprowadzona w Messengerze. Tylko użytkownicy Facebooka, z którymi są połączeni lub mają kontakt telefoniczny, będą mogli wysłać nastolatkom wiadomość.
Będą to ustawienia domyślne, z których użytkownicy mogą zrezygnować, jeśli zechcą. Ale nastolatki, które mają swoje profile połączone z profilami rodziców w Meta Family Center, będą mieć zgodę na aktualizację ustawień wiadomości.
Wszystkie zmiany dotyczą kont użytkowników poniżej 16. roku życia.
Meta musi chronić młodych użytkowników
Zmiany następują po tym, jak w USA organy regulacyjne naciskały na najpopularniejszą na świecie sieć mediów społecznościowych, aby chroniła dzieci przed szkodliwymi treściami w swoich aplikacjach. Przed amerykańskim Senatem były pracownik Mety zeznał, że firma była świadoma nękania i innych szkód, na jakie narażone są nastolatki na jej platformach, ale nie podjęła przeciwko temu żadnych działań.
Zobacz: Sheryl Sandberg odchodzi z Facebooka
Meta pracuje także nad kolejnymi zmianami, tym razem dotyczącymi ograniczeń w wysyłaniu treści foto i wideo nastoletnim użytkownikom. Ma to uchronić ich przed otrzymywaniem niechcianych zdjęć czy filmów o szkodliwej treści, nierzadko pornograficznych lub przemocowych.
„Jeszcze w tym roku udostępnimy więcej informacji na temat tej funkcji, która będzie działać również w szyfrowanych czatach" – deklaruje Meta na swoim blogu.
Przychody Meta Platforms w trzecim kwartale br. sięgnęły 34,15 mld dolarów, rosnąc rok do roku o 23 proc. Przebiły swój rekordowy poziom z czwartego kwartału 2021 roku - 33,67 mld dolarów.
Globalnie z Facebooka, Instagrama, Messengera i WhatsAppa w minionym kwartale korzystało codziennie 3,14 mld internautów, przed rokiem było to 2,93 mld. Natomiast liczba użytkowników aktywnych minimum raz w miesiącu zbliżyła się do 4 mld, rosnąc z 3,71 do 3,96 mld.
Dołącz do dyskusji: Nowe narzędzia na Instagramie i Facebooku do ochrony przed niechcianymi wiadomościami