SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wystartował newonce.club. Teraz podcasty i dostęp do artykułów tylko za opłatą

W poniedziałek wieczorem grupa newonce.media wprowadziła usługę subskrypcyjną. Od teraz, by móc posłuchać podcastów, przeczytać artykuły czy zobaczyć filmy tworzone przez serwisy grupy newonce, trzeba zapłacić miesięcznie 29 zł. Nadal za darmo można słuchać na żywo newonce.radia, a skrócone wersje treści audio dostępne są na Spotify, Apple Podcasts i Google Podcasts.

Jak informowaliśmy na początku grudnia, grupa newonce.media zapowiedziała wprowadzenie jeszcze w tym roku modelu subskrypcyjnego. Za możliwość przeczytania artykułów i posłuchania archiwalnych audycji na jej stronach trzeba będzie zapłacić. Nowe rozwiązanie miało zacząć działać w zeszłym tygodniu, ale ostatecznie newonce.club wystartował w poniedziałek (13 grudnia) wieczorem.

Ile trzeba zapłacić?

Miesięczna opłata za dostęp do newonce.clubu - obejmującego podcasty newonce.radio i treści tworzone przez portale newonce.net oraz newonce.sport - wynosi 29 zł. Z kolei za dostęp do samego newonce.sport trzeba zapłacić 24 zł za miesiąc. W przypadku subskrypcji rocznej opłaty te wynoszą odpowiednio 149 i 124 zł, co w przeliczeniu na jeden miesiąc daje 12,40 zł i 10,33 zł. Oba pakiety oferują miesięczny okres próbny w cenie 5 zł, możliwa jest też opcja zakupu subskrypcji w prezencie.

Dostęp do usługi można wykupić z poziomu stron newonce.club, newonce.net/club, newonce.sport/club, obu aplikacji i strony każdej z treści premium.

Co w zamian za opłatę?

Członkowie newonce.clubu mają nielimitowany dostęp do wszystkich podcastów newonce.radio (to ponad 3 tys. odcinków), artykułów premium i materiałów wideo w serwisach i aplikacjach newonce.net i newonce.sport. Grupa zapewnia im także możliwość udziału w organizowanych przez siebie wydarzeniach (także wirtualnych), w tym m.in. spotkaniach z autorami.

Osoby, które wykupiły subskrypcję, dostaną dostęp do wydarzeń i dyskusji na zamkniętych kanałach na Discordzie i grupach na Facebooku. "Ich komfort ma podnieść również wyłączenie banerów reklamowych" - zapewnia grupa newonce.

Zarejestrowani, ale niepłacący użytkownicy platform newonce i newonce.sport w dalszym ciągu będą mogli korzystać z opcji personalizacji - włączania powiadomień o ulubionych audycjach i podcastach, śledzenia wybranych autorów czy trybu nocnego, otrzymają również newonce.weekly, czyli cotygodniowy newsletter z rekomendacjami redakcji radiowej, popkulturowej i sportowej.

W związku ze startem newonce.clubu zmieniła się główna nawigacja obu platform - w nowej odsłonie bardziej odzwierciedla ona zachowania użytkowników.

Będą materiały reporterskie i więcej wideo

- Start newonce.clubu poprzedziły miesiące badań, precyzyjna analiza danych, kompleksowy przegląd produktów i ich upgrade, co przełożyło się na poprawę jakościowych wskaźników, takich jak lojalność i czas spędzony na stronie/w aplikacji - mówi Mih Michalski, prezes newonce.media. - Bardzo wiele daje nam też współpraca i partnerstwo z Piano, największym na świecie dostawcą narzędzi subskrypcyjnych. Kluczowi są jednak ludzie. Jestem dumny, że udało nam się zgromadzić na pokładzie najlepszych ekspertów w temacie biznesu subskrypcyjnego w Polsce oraz wyraźnie podnieść kompetencje redakcyjne i marketingowe.

Z kolei Danuta Breguła, która w lipcu dołączyła do newonce.media, i nadzoruje rozwój biznesu cyfrowego w grupie, zapewnia, że w zamian za wprowadzenie modelu subskrypcyjnego odbiorcy mogą liczyć na ciągły rozwój firmy. - W najbliższym czasie postawimy m.in. na materiały stricte reporterskie, rozbudowę oferty wideo, nowe produkty tematyczne i jeszcze lepszy user experience. Równolegle będziemy powiększać bazę benefitów dla członków newonce.clubu wraz z naszymi partnerami. Najważniejsze pozostaje jednak pielęgnowanie poczucia przynależności do świata newonce, które nie podlega czysto ekonomicznym kalkulacjom - mówi Danuta Breguła.

W newonce liczą na podwojenie przychodów

- Mamy wielką nadzieję stać się przykładem tego, że prowokujące do myślenia i zapraszające do dyskusji media mogą współcześnie funkcjonować w zdrowym i stabilnym modelu finansowania. Tylko takie rozwiązanie może im zapewnić harmonijny rozwój i ciągłe podnoszenie poprzeczki. Jesteśmy otwarci na dzielenie się zdobytą przez nas wiedzą i danymi. Będziemy je regularnie udostępniać - dodaje Michalski.

Zarząd newonce.media deklaruje, że newonce.club to ważny, ale niejedyny element zmian strategicznych w newonce.media, które mają zagwarantować podwojenie przychodów z całej działalności spółki w przyszłym roku.

Newonce.media na początku przyszłego roku zmienia swoją siedzibę. Redakcja przeniesie się z dawnego budynku KC przy rondzie de Gaulle’a w centrum Warszawy do oddalonej o kilka kilometrów zmodernizowanej ostatnio Fabryki Norblina na Woli. - W nowym miejscu znajdą się trzy studia radiowe, więc poprawi się infrastruktura. Do zespołów cały czas przyjmowane są nowe osoby - mówi Breguła.

W 2019 r. spółka newonce.media zanotowała 6,75 mln zł przychodów, a przy 7,48 mln zł kosztów operacyjnych miała 796,9 tys. zł straty netto.

Dołącz do dyskusji: Wystartował newonce.club. Teraz podcasty i dostęp do artykułów tylko za opłatą

19 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
KolejnyAbonament
Platformy vod, serwisy muzyczne, portale, sklepy z plytami tez wprowadzaja modele subskrybcyjne... Ostatnio podliczylem i juz teraz miesiecznie place 380zl za takie rzeczy...postanowilem, ze koncze z tym i zostawiam sobie ze dwie, trzy takie usługi...
0 0
odpowiedź
User
dude
trzymam kciuki za nich
0 0
odpowiedź
User
Bb
Te podcasty i wywiady mówiąc delikatnie, są infantylne. Robione tylko dla kasy. Nie ma już tylu frajerów którzy za to będą płacić.
0 0
odpowiedź