Nazwa.pl wycofuje usługę zakładania sklepów internetowych. „Przyczyną koszty, kurczący się rynek i wejście RODO”
Firma nazwa.pl zajmująca się rejestracją domen i innymi usługami związanymi z prowadzeniem stron internetowych podjęła decyzję o wycofaniu ze swojej oferty możliwości zakładania i prowadzenia za jej pośrednictwem sklepów online. - U podstawy leżą dane z polskiego rynku, światowe trendy w zakresie e-commerce oraz zmiany wymuszone dostosowaniem do wymagań europejskiego rozporządzenia w zakresie ochrony danych osobowych RODO - wyjaśnia Krzysztof Cebrat, prezes zarządu nazwa.pl.
Zarząd nazwa.pl zdecydował, że wprowadzona przez firmę w 2012 r. oferta zakładania i prowadzenia za pośrednictwem tej platformy sklepów internetowych zostanie wycofana. W rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl przedstawiciel nazwa.pl wyjaśnił, że dotyczy to jedynie możliwości otwierania nowych sklepów online - te uruchomione wcześniej i prowadzone obecnie pozostaną nadal w sieci.
Jak podkreśla zarząd nazwa.pl wszyscy klienci, którzy przeszli audyt dotyczący oceny zgodności z unijnym rozporządzeniem RODO wchodzącym w życie 25 maja br. mogą nadal korzystać z usług sklepów internetowych zakupionych za pośrednictwem nazwa.pl.
- Podjęliśmy decyzję o wycofaniu z oferty usługi sklepu internetowego - potwierdza Krzysztof Cebrat, prezes zarządu nazwa.pl. - Niska rentowność tego produktu, konieczność nieustannego dostosowywania mechanizmów sprzedażowych do zmieniających się przepisów prawa podatkowego oraz narzucone przez europejskie rozporządzenie przepisy z zakresu ochrony danych osobowych, powodują duże ograniczenie w zakresie skali rozwoju tego typu usług. Spółka nie może pozwolić sobie na półśrodki i oferować produktów, które nie są w stanie sprostać obecnym przepisom i regulacjom, stąd nasza decyzja - tłumaczy Cebrat.
Zwracając uwagę na RODO nazwa.pl argumentuje, że w przypadku aplikacji sklepowych konieczna jest współpraca z zewnętrznymi, wyspecjalizowanymi partnerami dostarczającymi oprogramowanie, co niesie ze sobą różne ryzyka w zakresie działania tych aplikacji, oraz profesjonalizmu obsługi posprzedażowej oferowanej klientom nazwa.pl.
- Z jednej strony przyzwyczajamy Klientów do najwyższych standardów świadczonych usług, takich jak hosting czy VPS, z drugiej zaś - w przypadku sklepu - nie mamy wpływu na jakość samego oprogramowania oraz jego wsparcia posprzedażowego oferowanego przez Partnerów, co dla spółki nazwa.pl jest nieakceptowalne z uwagi na naszą dbałość o poziom dostarczanych usług - podkreśla Cebrat.
Szef nazwa.pl wskazuje też na kurczący się obszar działania małych sklpeów online i zaznacza, że dzisiaj rynek e-commerce należy do dużych graczy: Allegro, Amazon, Zalando to przykłady platform, które zapewniają zarówno jakość, jak i bezpieczeństwo świadczonych usług.
- Te podmioty inwestują w rozwiązania z zakresu wsparcia sprzedaży oparte o sztuczną inteligencję i sieci afiliacyjne. Mogą także oferować darmową dostawę i szereg innych udogodnień, które są poza zasięgiem małego sklepu. Dominacja dużych platform handlowych oraz polityka sprzedaży sklepów sieciowych, ukierunkowana na synergię wszystkich kanałów w postaci strategii omnichannel, wskazują na kurczenie się rynku małych sklepów internetowych - tłumaczy Cebrat.
Dołącz do dyskusji: Nazwa.pl wycofuje usługę zakładania sklepów internetowych. „Przyczyną koszty, kurczący się rynek i wejście RODO”