„National Geographic” na czele pism podróżniczych, „Voyage” najbardziej w dół
W lipcu br. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników podróżniczych znalazł się „National Geographic Polska”. Prawie wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Voyage”. Zyskał tylko magazyn „Podróże”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w lipcu 2014 roku wyniosła 39 214 egz. i była o 17,97 proc. niższa, niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugiej lokacie znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Jego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 19,08 proc. i uplasował się na poziomie 24 129 egz.
Z czwartej na trzecią pozycję awansował miesięcznik „Podróże” (Murator). W lipcu br. sprzedał się on w liczbie 12 077 egz., po wzroście w skali roku o 28,63 proc. - jedynym w zestawieniu.
Najwięcej stracił plasujący się na czwartym miejscu magazyn „Voyage” (Marquard Media Polska), który w lipcu ub.r. był trzeci. Jego sprzedaż ogółem w badanym miesiącu zmalała bowiem o 23,92 proc. i wyniosła 9 121 egz.
ZKDP |
lipiec |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2014 |
2013 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
National Geographic Polska |
59 000 |
39 232 |
39 214 |
82 140 |
49 868 |
47 805 |
NG Traveler |
41 000 |
24 129 |
24 129 |
47 580 |
29 819 |
29 819 |
Podróże |
22 400 |
13 607 |
12 077 |
22 500 |
10 695 |
9 389 |
Voyage - Magazyn o Podróżach |
27 000 |
12 871 |
9 121 |
30 000 |
15 739 |
11 989 |
W lipcu 2014 roku w porównaniu do czerwca 2014 roku największym wzrostem sprzedaży ogółem (o 12,91 proc.) pochwalić się mógł magazyn „Podróże”, a najwięcej stracił „NG Traveler” - było to 9,87 proc.
ZKDP |
2014 |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
lipiec |
czerwiec |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
National Geographic Polska |
59 000 |
39 232 |
39 214 |
61 470 |
39 257 |
39 239 |
NG Traveler |
41 000 |
24 129 |
24 129 |
42 500 |
26 771 |
26 771 |
Podróże |
22 400 |
13 607 |
12 077 |
22 600 |
11 999 |
10 696 |
Voyage - Magazyn o Podróżach |
27 000 |
12 871 |
9 121 |
27 000 |
11 971 |
8 221 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „National Geographic” na czele pism podróżniczych, „Voyage” najbardziej w dół