„Motor” i „Auto-Moto” na czele sprzedaży wśród pism motoryzacyjnych (dane za sierpień)
W sierpniu br. w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycji lidera znalazł się magazyn „Auto-Moto”.
Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w sierpniu 2016 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2015 roku zwiększyła się o 16,62 proc. i wyniosła 123 715 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 8,80 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 63 712 egz.
Wśród miesięczników na pierwszym miejscu umocnił się magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego wynik sprzedażowy w sierpniu br. wyniósł 46 726 egz., po spadku o 10,48 proc.
Drugi był „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą w analizowanym okresie na poziomie 40 299 egz., po utracie o 5,53 proc.
Podium uzupełnia „Auto Motor i Sport” (Motor-Presse Polska), który przed rokiem był czwarty. Tytuł ten zanotował jednak stratę sprzedaży w skali roku o 21,05 proc., co w efekcie dało mu wynik na poziomie 23 775 egz.
Na czwarte miejsce spadł zaś „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska). Miesięcznik ten zanotował największy spadek w zestawieniu, wynoszący 28,85 proc. do 21 783 egz.
6. miejsce zajął „Automobilista” (Automobilista), którego średni wynik zwiększył się najbardziej w zestawieniu - o 21,43 proc. do 8 715 egz.
Wirtualnemedia.pl |
sierpień |
Dynamika |
|||||
ZKDP |
2016 |
2015 |
|||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Motor |
207 502 |
123 778 |
123 715 |
205 619 |
106 086 |
106 086 |
16,62% |
Auto Świat |
106 422 |
63 855 |
63 712 |
114 975 |
69 918 |
69 857 |
-8,80% |
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
Miesięczniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych |
89 997 |
46 726 |
46 726 |
90 000 |
52 199 |
52 199 |
-10,48% |
Auto Świat Poradnik |
67 991 |
40 345 |
40 299 |
63 934 |
42 691 |
42 660 |
-5,53% |
Auto Motor i Sport |
48 340 |
23 775 |
23 775 |
51 239 |
30 115 |
30 115 |
-21,05% |
Top Gear |
40 993 |
21 926 |
21 783 |
58 496 |
30 776 |
30 614 |
-28,85% |
Świat Motocykli |
27 000 |
12 454 |
12 454 |
29 000 |
15 321 |
14 321 |
-13,04% |
Automobilista |
18 000 |
8 715 |
8 715 |
18 700 |
7 177 |
7 177 |
21,43% |
Classic Auto |
14 500 |
5 767 |
5 767 |
13 800 |
6 777 |
6 557 |
-12,05% |
W sierpniu br. w porównaniu do lipca br. sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zwiększyła się o 28,25 proc., a wynik „Auto Świata” poszedł do góry o 3,63 proc.
Wśród miesięczników największym wzrostem pochwalić się mógł „Automobilista” - było to 24,07 proc. Jedyny spadek w tym ujęciu, wynoszący 4,98 proc., zanotował miesięcznik „Classic Auto” (Stratos Concept).
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
Dynamika |
|||||
ZKDP |
sierpień |
lipiec |
|||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Motor |
207 502 |
123 778 |
123 715 |
194 962 |
96 467 |
96 467 |
28,25% |
Auto Świat |
106 422 |
63 855 |
63 712 |
105 476 |
61 644 |
61 479 |
3,63% |
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
Miesięczniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych |
89 997 |
46 726 |
46 726 |
84 000 |
43 920 |
43 920 |
6,39% |
Auto Świat Poradnik |
67 991 |
40 345 |
40 299 |
64 947 |
36 255 |
36 209 |
11,30% |
Auto Motor i Sport |
48 340 |
23 775 |
23 775 |
48 340 |
23 290 |
23 290 |
2,08% |
Top Gear |
40 993 |
21 926 |
21 783 |
40 495 |
21 059 |
20 893 |
4,26% |
Świat Motocykli |
27 000 |
12 454 |
12 454 |
27 500 |
12 443 |
12 443 |
0,09% |
Automobilista |
18 000 |
8 715 |
8 715 |
18 000 |
7 024 |
7 024 |
24,07% |
Classic Auto |
14 500 |
5 767 |
5 767 |
14 500 |
6 069 |
6 069 |
-4,98% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Motor” i „Auto-Moto” na czele sprzedaży wśród pism motoryzacyjnych (dane za sierpień)