SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Motor” i „Auto-Moto” na czele sprzedaży wśród pism motoryzacyjnych (dane za sierpień)

W sierpniu br. w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycji lidera znalazł się magazyn „Auto-Moto”.

Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w sierpniu 2016 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2015 roku zwiększyła się o 16,62 proc. i wyniosła 123 715 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 8,80 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 63 712 egz.

Wśród miesięczników na pierwszym miejscu umocnił się magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego wynik sprzedażowy w sierpniu br. wyniósł 46 726 egz., po spadku o 10,48 proc.

Drugi był „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą w analizowanym okresie na poziomie 40 299 egz., po utracie o 5,53 proc.

Podium uzupełnia „Auto Motor i Sport” (Motor-Presse Polska), który przed rokiem był czwarty. Tytuł ten zanotował jednak stratę sprzedaży w skali roku o 21,05 proc., co w efekcie dało mu wynik na poziomie 23 775 egz.

Na czwarte miejsce spadł zaś „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska). Miesięcznik ten zanotował największy spadek w zestawieniu, wynoszący 28,85 proc. do 21 783 egz.

6. miejsce zajął „Automobilista” (Automobilista), którego średni wynik zwiększył się najbardziej w zestawieniu - o 21,43 proc. do 8 715 egz.

Wirtualnemedia.pl

sierpień

Dynamika

ZKDP

2016

2015

Tygodniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Motor

207 502

123 778

123 715

205 619

106 086

106 086

16,62%

Auto Świat

106 422

63 855

63 712

114 975

69 918

69 857

-8,80%

Wirtualnemedia.pl

Miesięczniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych

89 997

46 726

46 726

90 000

52 199

52 199

-10,48%

Auto Świat Poradnik

67 991

40 345

40 299

63 934

42 691

42 660

-5,53%

Auto Motor i Sport

48 340

23 775

23 775

51 239

30 115

30 115

-21,05%

Top Gear

40 993

21 926

21 783

58 496

30 776

30 614

-28,85%

Świat Motocykli

27 000

12 454

12 454

29 000

15 321

14 321

-13,04%

Automobilista

18 000

8 715

8 715

18 700

7 177

7 177

21,43%

Classic Auto

14 500

5 767

5 767

13 800

6 777

6 557

-12,05%

W sierpniu br. w porównaniu do lipca br. sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zwiększyła się o 28,25 proc., a wynik „Auto Świata” poszedł do góry o 3,63 proc.

Wśród miesięczników największym wzrostem pochwalić się mógł „Automobilista” - było to 24,07 proc. Jedyny spadek w tym ujęciu, wynoszący 4,98 proc., zanotował miesięcznik „Classic Auto” (Stratos Concept).

Wirtualnemedia.pl

2016

Dynamika

ZKDP

sierpień

lipiec

Tygodniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Motor

207 502

123 778

123 715

194 962

96 467

96 467

28,25%

Auto Świat

106 422

63 855

63 712

105 476

61 644

61 479

3,63%

Wirtualnemedia.pl

Miesięczniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych

89 997

46 726

46 726

84 000

43 920

43 920

6,39%

Auto Świat Poradnik

67 991

40 345

40 299

64 947

36 255

36 209

11,30%

Auto Motor i Sport

48 340

23 775

23 775

48 340

23 290

23 290

2,08%

Top Gear

40 993

21 926

21 783

40 495

21 059

20 893

4,26%

Świat Motocykli

27 000

12 454

12 454

27 500

12 443

12 443

0,09%

Automobilista

18 000

8 715

8 715

18 000

7 024

7 024

24,07%

Classic Auto

14 500

5 767

5 767

14 500

6 069

6 069

-4,98%

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Motor” i „Auto-Moto” na czele sprzedaży wśród pism motoryzacyjnych (dane za sierpień)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
DoRa
potrzebuję Motor 48/2016, 49/2016, czy ktoś może odsprzedać lub polecić gdzie kupić?
0 0
odpowiedź