'Milionerzy' stracili widzów, ale powrócą wiosną
Jesienią br. nadawany w TVN-ie teleturniej "Milionerzy" miał 600 tys. widzów mniej niż rok wcześniej, ale przegrywał pod względem udziałów jedynie z propozycjami emitowanymi przez TVP 1. Stacja planuje kontynuowanie programu - powróci on na antenę wiosną przyszłego roku.
Z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtulnemedia.pl wynika, że premierowe odcinki "Milionerów" nadawane w niedziele o 18.00 od września do grudnia br. przyciągały przed ekrany średnio 2,43 mln widzów, dając stacji 17,59 proc. udziału w grupie 4+ i 15,81 proc. w komercyjnej 16-49.
To mniej niż rok temu, gdy średnia widownia niedzielnych wydań teleturnieju wyniosła 3,04 mln osób, a udział to było odpowiednio 22,57 proc. i 22,24 proc. Natomiast zarówno sobotnie jak i niedzielne odcinki zeszłej jesieni (wtedy program nadawano dwa razy w tygodniu) oglądało średnio 2,92 mln widzów, a udział był jeszcze większy niż w same niedziele - 23,64 proc. w 4+ i 22,63 proc. w 16-49.
W paśmie emisji zakończonej właśnie serii "Milionerów" TVN przegrywał pod względem osiąganego udziału jedynie z TVP 1, która w tym czasie nadawała końcówkę "Ojca Mateusza" i teleturniej "Jaka to melodia?". Dało jej to 31,92 proc. udziału w rynku. Za TVN-em znalazły się: Polsat (głównie "Rodzina zastępcza plus" i "Wydarzenia"; 14,93 proc.) i TVP 2 (gł. filmy dokumentalne oraz serial "Tancerze"; 9,36 proc.).
Wpływy z reklam nadanych przy tegorocznej jesiennej edycji teleturnieju wyniosły 12,4 mln zł. W analogicznym okresie ub.r. przychody reklamowe z niedzielnych odcinków były wyższe i ukształtowały się na poziomie 16,6 mln zł. (dane cennikowe bez rabatów).
Dane telemetryczne pokazują, iż "Milionerów" oglądały najchętniej kobiety, widzowie w wieku od 30 do 34 lat i powyżej pięćdziesiątki oraz mieszkańcy miast.
Kolejne odcinki programu znajdą na antenie TVN-u wiosną przyszłego roku. Nagrania do nowych wydań mają ruszyć w lutym. Na razie nie wiadomo, czy wprowadzone zostaną jakieś zmiany w formule teleturnieju.
Oglądalność jesiennej edycji "Milionerów" odcinek po odcinku
Milionerzy | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Data | AMR | SHR % | SHR % |
06-09-2009 | 1 971 827 | 16,98% | 16,08% |
13-09-2009 | 2 321 542 | 18,93% | 18,15% |
20-09-2009 | 1 798 092 | 16,69% | 13,61% |
27-09-2009 | 2 046 823 | 17,58% | 15,60% |
04-10-2009 | 1 974 976 | 14,03% | 11,60% |
11-10-2009 | 2 552 030 | 18,47% | 17,34% |
18-10-2009 | 2 264 729 | 15,59% | 13,67% |
25-10-2009 | 2 154 940 | 14,98% | 13,28% |
01-11-2009 | 3 142 765 | 23,60% | 22,77% |
08-11-2009 | 2 872 145 | 19,26% | 17,76% |
15-11-2009 | 3 040 600 | 19,83% | 18,53% |
22-11-2009 | 2 644 297 | 17,56% | 16,14% |
29-11-2009 | 2 767 293 | 18,34% | 17,12% |
06-12-2009 | 2 252 231 | 14,06% | 11,09% |
13-12-2009 | 2 702 820 | 18,47% | 15,35% |
średnia | 2 433 129 | 17,59% | 15,81% |
Widownia "Milionerów" na tle konkurencji
Milionerzy na tle konkurencji | ||
|
Wszyscy 4+ | |
Stacja | AMR | SHR % |
TVP 1 | 4 421 533 | 31,92% |
TVN – Milionerzy | 2 433 129 | 17,59% |
Polsat | 2 067 637 | 14,93% |
TVP 2 | 1 296 518 | 9,36% |
Profil widowni teleturnieju
Milionerzy | ADH % | AFF | |
Płeć | Mężczyźni | 41,79% | 87 |
|
Kobiety | 58,21% | 112 |
Wiek | 4-9 | 2,22% | 37 |
|
10-15 | 3,46% | 47 |
|
16 - 19 | 2,27% | 38 |
|
20 - 24 | 3,99% | 47 |
|
25 - 29 | 5,68% | 66 |
|
30 - 34 | 8,56% | 107 |
|
35 - 39 | 5,86% | 85 |
|
40 - 44 | 5,03% | 78 |
|
45 - 49 | 6,68% | 90 |
|
50 - 54 | 10,74% | 130 |
|
55 - 59 | 14,03% | 187 |
|
60+ | 31,48% | 166 |
Wlk. miasta | Wieś | 27,88% | 71 |
|
< 50 tys. | 25,45% | 107 |
|
50-100 tys. | 9,70% | 115 |
|
100-200 tys. | 10,12% | 128 |
|
> 200 tys. | 26,84% | 130 |
Zawód | Top management | 6,60% | 83 |
|
Pracownicy średniego szczebla | 16,36% | 115 |
|
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 16,83% | 81 |
|
Emeryci | 44,62% | 168 |
|
Inni | 15,59% | 51 |
Wykształcenie | Podstawowe | 49,42% | 110 |
|
Średnie | 32,13% | 107 |
|
Wyższe | 12,76% | 112 |
|
Inne | 5,68% | 43 |
Dołącz do dyskusji: 'Milionerzy' stracili widzów, ale powrócą wiosną