Microsoft z Digg
Koncern Microsoft Corp. zawarł porozumienie, na mocy którego będzie wyłącznym dostawcą reklam w serwisie Digg.com.
Digg.com jest serwisem tworzonym przez jego użytkowników. Newsy w nim zamieszczane podlegają ocenie użytkowników, od których liczby głosów zależy miejsce danej informacji w hierarchii serwisu. Digg.com zyskał sobie nawet miano sztandarowego przykładu strony w stylu Web 2.0. Według firmy badawczej Hitwise, jest on najczęściej odwiedzaną stroną z informacjami technologicznymi w sieci. Korzysta z niej ponad 17 milionów internautów miesięcznie.
Dzięki umowie, Microsoft zastąpił Google na miejscu dostawcy reklam dla Digg.com. Obie strony zawarły trzyletnią umowę, która zacznie obowiązywać w najbliższych tygodniach. Szczegóły finansowe porozumienia nie zostały ujawnione. Wpływ na decyzję właścicieli Digg.com miała rekomendacja ze strony serwisu społecznościowego Facebook, z którym Microsoft ma zawarte podobne porozumienie.
To nie jedyna inicjatywa koncernu z Redmond na rynku reklamy internetowej. Obecnie czeka on na sfinalizowanie wartego 6 miliardów dolarów zakupu firmy aQuantive Inc.
Dołącz do dyskusji: Microsoft z Digg