Meetrics: wzrost widoczności reklamy wideo w Polsce w trzecim kwartale 2019 roku
W trzecim kwartale br. Polska pozostała w środku europejskiej stawki w zakresie reklamy display z widocznością na poziomie 56 proc. Odnotowano także wzrost widoczności reklamy wideo - z 60 proc. w drugim kwartale 2019 r. do 69 proc. w trzecim kwartale - wynika z badania Meetrics.
Jak podaje Meetrics w „Raporcie widoczności reklam” w trzecim kwartale 2019 r. występują znaczne różnice w widoczności reklam między reklamami wideo, display i reklamami mobilnymi na różnych rynkach.
Średni wskaźnik widoczności reklam displayowych w Polsce w trzecim kwartale br. wyniósł 56 proc., czyli o dwa punkty procentowe mniej w porównaniu do drugiego kwartału br.
Liderem rynku w Europie pozostaje Austria ze wskaźnikiem widoczności na poziomie 68 procent. Średnia europejska to zaś 58 proc. (vs. 59 proc. w roku ubiegłym). Średni czas oglądania reklamy display to 18,5 sekundy (w poprzednim kwartale 20,2 sekundy). W Polsce wynosi on 16,5 sekundy (w poprzednim kwartale 19,3 sek.).
W kategorii wideo widoczność reklam w Polsce wzrosła o 9 punktów procentowych, z 60 procent w drugim kwartale 2019 r. do 69 procent w trzecim kwartale. W Europie viewability reklam wideo to średnio 83 proc. (vs. 77 proc. w drugim kwartale br). Średni czas oglądania reklam wideo to 21,3 sekundy, bez zmiany względem poprzedniego kwartału. W Polsce czas ten wynosi 16,5 sekundy (vs. 15,8 sekundy w kwartale drugim).
- Z przyjemnością informujemy o rosnących w Polsce wskaźnikach widoczności reklam wideo w czterech kolejnych kwartałach. Średnie wskaźniki widoczności na innych rynkach europejskich są nadal znacznie wyższe, ale trend jest obiecujący. Chcemy zachęcić naszą branżę do ciągłej poprawy jakości powierzchni reklamowych, z korzyścią dla całego rynku - mówi Hubert Świtalski, country manager w Meetrics Poland.
Czemu reklamy nie są widoczne?
Jako najczęstszą przyczynę słabej widoczności reklam display, w raporcie wskazano "below the fold" (czyli wyświetlenie reklamy na dole, w niewidocznej części strony www - odpowiada za 37 proc. niewidocznych reklam ogółem). Kolejne miejsce to zbyt krótki czas na kontakt z komunikatem reklamowym (odpowiada za niewidoczność 21 proc. reklam).
Podium uzupełnia "above highest position" (14 proc.), czyli wyświetlenie reklamy u góry strony www, jednak zbyt wysoko by w danym momencie była ona widoczna dla użytkownika.
W Polsce wyświetlanie reklam zbyt nisko dla użytkownika ("below the fold") odpowiada za połowę braku widoczności komunikatów reklamowych. Na skutek "Above highest position" nie wyświetla się 16 proc. reklam. W 14 proc. przypadków winny jest zbyt krótki czas wyświetlania.
Formaty reklamowe z najwyższym viewability
W Polsce najwyższy wskaźnik widoczności reklam ma format Halfpage Ad (73 proc. i 37,6 sek). Format Skyscraper ma viewability na poziomie 67 proc. (25 sek.), Billboard (750x200) 61 proc., średnio widoczny jednorazowo przez 13,8 sek.
W mobile liderem jest format billboardu 6:1 (75 proc. i 37,5 sek.) oraz Halfpage Ad (56 proc. i 24,3 sek.). Średnie viewability reklam display w mobile w Polsce w trzeci kwartale br. to 52 proc. i 11,6 sek.
Meetrics w swoich badaniach opiera się na definicji Viewability rekomendowanej przez IAB i Media Rating Council. Reklama jest uważana za widoczną jeśli co najmniej 50 procent jej powierzchni jest widoczna na ekranie przez co najmniej 1 sekundę (dla reklam wideo - przez co najmniej 2 sekundy).
Dołącz do dyskusji: Meetrics: wzrost widoczności reklamy wideo w Polsce w trzecim kwartale 2019 roku