MEC największym domem mediowym w Polsce, za nim MediaCom i ZenithOptimedia
MEC obronił pozycję lidera wśród polskich domów mediowych w najnowszym rankingu organizacji Recma. Na drugim i trzecim miejscu znalazły się Mediacom i ZenithOptimedia. Firmy z pierwszej trójki w 2014 roku zarządzały budżetami o łącznej wartości ponad 1,1 mld euro.
Branżowa organizacja Recma co roku dokonuje podsumowania obrotów sieci domów mediowych na całym świecie. Na polskim rynku, tak samo jak w zestawieniu z 2013 roku, zwycięzcą rankingu okazał się wchodzący w skład konsorcjum GroupM dom mediowy MEC. Jego obroty w ub.r. wyniosły 439 mln euro, co oznacza wzrost o 9 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Zaznaczmy, że z początkiem br. zmalały o 15 proc. z powodu utraty obsługi Orange Polska.
Zmiany nie ma także na drugim miejscu rankingu Recmy, które znów przypadło MediaComowi. Ten dom mediowy, tak jak MEC należący do GroupM, zanotował w ub.r. wzrost wpływów o 25 proc., do 389 mln euro. Trzecią lokatę w zestawieniu zajął ZenithOptimedia z obrotami w wysokości 277 mln euro, co oznacza wzrost rok do roku o 9 proc.
Według danych ujawnionych przez Recmę MEC zatrudniał w ub.r. 249 osób, MediaCom miał 250 pracowników, a w ZenithOptimedia pracowało 135 osób.
Wśród najbardziej prężnych polskich domów mediowych ujętych w zestawieniu tylko znajdujący się na czwartym miejscu Starcom zanotował spadek obrotów o 7 proc., do wartości 257 mln euro. Na kolejnych miejscach rankingu znalazły się: OMD, Carat, Mindshare, PHD, Havas Media, Initiative, Universal McCann, Maxus, Vizeum i Arena.
Dołącz do dyskusji: MEC największym domem mediowym w Polsce, za nim MediaCom i ZenithOptimedia