Serwis Mashable poszukuje kupca, wśród potencjalnych kandydatów ProSiebenSat.1
Według nieoficjalnych informacji spółka Mashable, wydawca popularnego serwisu o tej samej nazwie testuje możliwości sprzedaży platformy inwestorom. Według źródeł wycena Mashable sięga obecnie 300 milionów dolarów, a jako potencjalnego nabywcę wymienia się niemiecki koncerny medialny ProSiebenSat.1.
Niepotwierdzone oficjalnie informacje na temat możliwej sprzedaży Mashable ujawnił dziennik „The Wall Street Journal” powołując się na własne źródła znające kulisy sprawy.
Według doniesień założona i kierowana przez Pete’a Cashmore’a spółka Mashable, wydawca znanego serwisu technologiczno – lifestyle’owego o tej samej nazwie testuje możliwości sprzedaży platformy i zdobycia tą drogą inwestora do dalszego rozwoju.
„WSJ” opierając się na rozmowach z anonimowymi pracownikami Mashable ujawnia, że najbardziej zaawansowane rozmowy toczą się obecnie z niemieckim koncernem medialnym ProSiebenSat.1, choć na liście wymienia się także Viacom.
Mashable w ub.r. postanowił zdecydowanie postawić na treści wideo w swoim serwisie zwalniając m.in. 30 pracowników związanych z tworzeniem tradycyjnych tekstowych treści. „WSJ” zaznacza jednak, że poważne inwestycje serwisu w segment wideo mogły przerosnąć jego możliwości. Co prawda w ub.r. spółka zanotowała 42 mln dol. przychodów (wzrost o 36 proc. rok do roku), jednak wykazała stratę netto na poziomie 10 mln dol., która w br. może okazać się o wiele wyższa. Dlatego serwis chce szukać dróg dalszego rozwoju w sprzedaży serwisu i oparciu się o dużego inwestora.
Według nieoficjalnych informacji w ub.r. wycena Mashable wynosiła 250 mln dol., obecnie zaś może sięgać 300 mln. Na razie jednak nie wiadomo czy potencjalni inwestorzy zgodzą się zapłacić taką lub przybliżoną kwotę za amerykański serwis.
Dołącz do dyskusji: Serwis Mashable poszukuje kupca, wśród potencjalnych kandydatów ProSiebenSat.1