SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Mark Zuckerberg zapowiada wprowadzenie paywalli na Facebooku. „Wszystkie przychody trafią do wydawców”

Mark Zuckerberg potwierdził, że Facebook zamierza umożliwić wydawcom zdobywanie subskrybentów za pośrednictwem serwisu. - Czujemy się współodpowiedzialni za budowę rzetelnie poinformowanych społeczeństw, a nie zrobimy tego bez współpracy ze sprawdzonymi wydawcami. Dlatego zamierzamy ich wspierać - zapowiada Mark Zuckerberg.

Informacje potwierdzone obecnie oficjalnie przez Marka Zuckerberga pojawiły się już wcześniej. Mówiły o budowie przez Facebook systemu pozwalającego na szybsze niż dotąd zdobywanie przez wydawców subskrybentów spośród użytkowników, którzy stykają się z treściami wydawnictw za pośrednictwem Facebooka.

- Przez ostatni rok spotkałem się z wieloma wydawcami, rozmawialiśmy o tym jak ulepszyć naszą współpracę - zdradził Zuckerberg. - W sytuacji gdy coraz więcej osób dociera do newsów z takich platform jak Facebook czujemy się współodpowiedzialni za budowę dobrze i rzetelnie poinformowanej globalnej społeczności.

Serwis Zuckerberga planuje udostępnienie dwóch modeli publikacji dla wydawców zewnętrznych. Pierwszy z nich to treści płatne, znajdujące się za tzw. paywallem, z określonym miesięcznym limitem ilościowym. Drugi to treści "freemium", dostępne dla użytkowników po zalogowaniu do Facebooka. W obu modelach kluczowa jest subskrypcja, niezbędna ze strony użytkownika do odczytu treści. Zyski z subskrypcji mają płynąć wprost do kieszeni wydawców - pisze w swoim poście.


W dalszej części wpisu szef Facebooka przyznał, że budowa modelu dostarczania w serwisie wiarygodnych i sprawdzonych informacji nie może się obyć bez udziału dobrych dziennikarzy i sprawdzonych wydawców, choć w dobie zmieniających się dynamicznie technologii stają oni przed trudnymi wyzwaniami związanymi także z ich dalszym bytem na rynku.

- Jako część naszej dalszej współpracy zamierzamy przetestować nowe sposoby na zwiększenie przez wydawców liczby płatnych subskrybentów - potwierdził Zuckerberg. - Jeśli użytkownik Facebooka zdecyduje się na płatny dostęp do treści konkretnego wydawcy wszystkie pieniądze z tego tytułu trafią bezpośrednio do konkretnego medium. Testy zostaną przeprowadzone wspólnie z niewielką grupą amerykańskich i europejskich wydawców, później zaś wysłuchamy ich uwag na temat nowego systemu.

Na koniec wpisu Zuckerberg przypomniał też inny ruch Facebooka skierowany w stronę wydawców. Chodzi o plan zakładający, że serwis będzie wyświetlał logo wydawców obok artykułów pojawiających się w sekcji Trending oraz w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu każdy kto trafi na interesującą go informację ma łatwiej zorientować się jakie jest jej źródło.

Według Zuckerberga nowe rozwiązanie pozwoli z jednej strony zwiększyć rozpoznawalność wydawców wśród odbiorców, z drugiej zaś przyczyni się do ograniczenia fake newsów obecnych coraz szerzej także na Facebooku.

Przychód Facebooka sięgnął w II kwartale 2017 roku 9,32 mld dol., firma zanotowała zysk netto w wysokości 3,89 mld dol., a liczba użytkowników przekroczyła 2 mln.

Dołącz do dyskusji: Mark Zuckerberg zapowiada wprowadzenie paywalli na Facebooku. „Wszystkie przychody trafią do wydawców”

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl