Marek Żołędziowski: konsulting i e-marketing Deloitte z Digital One to obiecujący, ale trudniejszy model biznesowy
Przejęcie Digital One przez spółkę zależną Deloitte jest o tyle inne od wcześniejszych akwizycji i fuzji na polskim rynku marketingowym, że łączy świat consultingu ze światem contentu. To obiecujący, ale trudniejszy model biznesowy, obejmujący co prawda komplementarne usługi, ale z dwóch różnych kategorii - debiut Deloitte Digital w Polsce komentuje dla Wirtualnemedia.pl Marek Żołędziowski, CEO Group One.
W środę firma doradcza Deloitte ogłosiła, że wprowadza na polski rynek swoją agencję interaktywno-konsultingową Deloitte Digital poprzez akwizycję rodzimej agencji Digital One.
Dla Marka Żołędziowskiego, prezesa holdingu Group One, który wiosną br. przejął większościowe udziały agencji Gong, konsolidacja branży reklamowej jest faktem. W jego ocenie akwizycja Digital One jest kolejnym przykładem procesu, który ma miejsce nie tylko w Polsce.
- Jeszcze niedawno klienci szukali firm o wąskich specjalizacjach. Digital wymusił zmiany. Połączenie strategii, kreacji, mediów i technologii jest dzisiaj po prostu najbardziej efektywnym rozwiązaniem. Przypadek akwizycji Digital One jest o tyle inny, ze łączy świat consultingu ze światem contentu. To obiecujący, ale trudniejszy model biznesowy, łączący co prawda komplementarne usługi, ale z dwóch różnych kategorii - zwraca uwagę Żołędziowski w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.
Szef Group One twierdzi, że w obecnej erze mediów cyfrowych klasyczny model konsultingu ma ograniczony potencjał biznesowy. Dlatego nie dziwi go decyzja o przejęciu firmy działającej w najważniejszym i najszybciej rosnącym kanale. - Digital One tak jak w przypadku VML, czy Interactive Solutions zapewne stanie się odbiorcą zleceń międzynarodowych. Różnica jest taka, że zarówno VML, jak i Interactive Solutions to firmy, które działają w branży komunikacyjnej. Zakup Digital One wiąże się, jak rozumiem, z szerszym procesem redefinicji światowego modelu biznesowego Deloitte, co niewątpliwie jest dużym wyzwaniem - ocenia Marek Żołędziowski.
Dodaje, że Deloitte niewątpliwie chce obsługiwać klientów w szerszym zakresie. - To kuszące biznesowo, zgodne z trendami światowymi i zmianami w konsumpcji mediów. To proces, który ma miejsce zarówno lokalnie, jak i globalnie. Group One z roku na rok znacząco powiększa liczbę klientów obsługiwanych przez więcej niż jedna spółkę grupy. Podobnie duże holdingi reklamowe - jednym z oficjalnych, strategicznych celów WPP jest horyzontalne powiększanie obsługiwanego biznesu klientów - podsumowuje Żołędziowski.
Dołącz do dyskusji: Marek Żołędziowski: konsulting i e-marketing Deloitte z Digital One to obiecujący, ale trudniejszy model biznesowy