Magazyny młodzieżowe z dużymi spadkami. „Bravo” najbardziej w dół
W kwietniu 2015 roku wszystkie pisma młodzieżowe zanotowały duże spadki sprzedaży ogółem. Najwięcej stracił dwutygodnik „Bravo”, który pozostał liderem zestawienia.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem będącego liderem zestawienia dwutygodnika „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) w kwietniu 2015 roku wyniosła 58 201 egz. W porównaniu do analogicznego miesiąca 2014 roku pismo to zanotowało największy spadek w zestawieniu, wynoszący 42,25 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Druga pozycja przypadła magazynowi „Fun Club” (Wydawnictwo Bauer), którego sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 38,69 proc. do poziomu 38 111 egz.
Podium uzupełnia, również wydawany przez Wydawnictwo Bauer, miesięcznik „Bravo Girl”. Jego wynik zmalał o 22,87 proc. do 36 346 egz.
Natomiast czwarte miejsce należało do miesięcznika „Twist” (Wydawnictwo Bauer). Sprzedaż ogółem tego magazynu zmniejszyła się w ciągu roku o 37,81 proc. i wyniosła 21 746 egz.
ZKDP |
kwiecień |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Bravo |
134 964 |
58 201 |
58 201 |
179 941 |
100 788 |
100 788 |
Fun Club |
74 936 |
38 111 |
38 111 |
104 944 |
62 157 |
62 157 |
Bravo Girl |
59 975 |
36 346 |
36 346 |
99 850 |
47 121 |
47 121 |
Twist |
59 993 |
21 746 |
21 746 |
94 921 |
34 968 |
34 968 |
W kwietniu br. w porównaniu do marca br. jedynym wzrostem sprzedaży wśród pism młodzieżowych pochwalić się mógł magazyn „Bravo Girl” - było to 8,49 proc.
Z kolei największy spadek, wynoszący 20,84 proc., odnotował „Twist”.
ZKDP |
2015 |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
kwiecień |
marzec |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Bravo |
134 964 |
58 201 |
58 201 |
134 930 |
61 382 |
61 382 |
Fun Club |
74 936 |
38 111 |
38 111 |
79 964 |
43 603 |
43 603 |
Bravo Girl |
59 975 |
36 346 |
36 346 |
59 951 |
33 502 |
33 502 |
Twist |
59 993 |
21 746 |
21 746 |
59 968 |
27 470 |
27 470 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Magazyny młodzieżowe z dużymi spadkami. „Bravo” najbardziej w dół