TVP po cichu wróciła do starych logotypów Jedynki i Dwójki. „Spójne z identyfikacją wizualną”
Niemal dokładnie dwa lata po wprowadzeniu nowych logotypów do opraw TVP1 i TVP2, telewizja publiczna zaczęła emisję opraw tych kanałów ze starymi logo, które cały czas umieszczone były w rogu ekranu. Skąd ta zmiana? TVP odpowiada, że chodzi o to, by logotypy „były zgodne z identyfikacją wizualną anten”.
Na początku września 2021 roku Telewizja Polska informowała w komunikacie, że wprowadza odświeżone oprawy dla telewizyjnej Jedynki i Dwójki. Trafiły do nich także nowe logotypy obu głównych anten (w rogu ekranu pozostałe stare znaki graficzne). Spółka informowała, iż odświeżone oprawy „łączą minimalizm w formie i maksymalizm w treści oraz nowoczesność z tradycją”.
- W efekcie mają wyeksponować bogatą ofertę programową anten, podkreślając ich indywidualny charakter. Grafika wpisuje się w trend, zgodnie z którymi mniej znaczy więcej - stwierdzono.
Zliftingowane loga zapowiadał już w lutym 2021 ówczesny prezes TVP, Jacek Kurski. - Zgodnie ze światowymi trendami tworzymy nowoczesną i minimalistyczną, ale w pozytywnym sensie, oprawę głównych anten: TVP1, TVP2 i TVP Sport - na początek – mówił Kurski. Po tych początkach rebranding miał rozszerzyć się na wszystkie anteny TVP. Jednak nic z tych zapowiedzi nie wyszło.
Wracają loga sprzed lat
W poniedziałek z ekranów telewizorów po cichu zniknęły logotypy TVP1 i TVP2, które gościły w oprawach przez ostatnie dwa lata i pojawiły się te, które widzowie znali sprzed września 2021 roku. Skąd taka zmiana?
- Spółka wprowadziła zmianę dotyczącą użycia logotypów w oprawie spójnych z identyfikacją wizualną anten - informuje portal Wirtualnemedia.pl biuro prasowe TVP. Widzowie zwracają jednak uwagę, że stare loga nie pasują teraz kolorystycznie do nowszej oprawy graficznej, przez co efekt końcowy wypada gorzej.
Zmiany logotypów trzech anten w 2021 r. (TVP1, TVP2 i TVP Sport) miało być początkiem rebrandingu wszystkich anten. Nowo zaprojektowane logo TVP bez kwadratów wokół liter otrzymały wówczas nieliczne stacje, lecz kolejne otwierane kanały wciąż posługiwały się starym logotypem (jak TVP World czy TVP Nauka).
Już kilka miesięcy temu informowaliśmy, że spółka nie będzie kontynuowała rebrandingu, bo nie jest do końca zadowolona z wyglądu nowego logo, o czym portal Wirtualnemedia.pl dowiedział się nieoficjalnie.
Logotypy TVP1 i TVP2, do których wrócił publiczny nadawca, wprowadzono w 2003 roku, wraz z identyfikacją wizualną całej Telewizji Polskiej. Nieznacznie zmodyfikowano je w 2011 roku. W 2015 roku pojawiły się nowe oprawy antenowe dwóch głównych kanałów Telewizji Polskiej. Wiosną Dwójka wprowadziła identyfikację antenową i spot z hasłem „Zawsze pod wrażeniem”, natomiast jesienią w TVP1 zadebiutowała oprawa oparta na motywach rombów i trójkątów.
Nowe-stare logo Jedynki, które pojawiło się na ekranach w poniedziałek, 28 sierpnia Fot. Zrzut ekranu
W ub.r. Telewizja Polska zanotowała 50,7 mln zł straty netto, pod kreską była pierwszy raz od 2016 roku. Co prawda jej przychody wzrosły mocniej od wydatków operacyjnych, ale obsługa rekompensaty abonamentowej przyniosła aż 184 mln zł kosztów.
Przychody spółki zwiększyły się w ub.r. o 9,5 proc. do 3,56 mld zł, z czego wpływy sprzedażowe netto - z 3,15 do 3,14 mld zł. Natomiast koszty wytworzenia produktów na własne potrzeby poszły w górę z 88,2 do 166,3 mln zł, a wynik ze zmiany stanu produktów poszedł w dół z 19 mln zł zysku do 17,9 mln zł straty.Łączna liczba pracowników nadawcy w ub.r. zmniejszyła się z 2 913 do 2 893, a liczba etatów - z 2888,95 do 2 876,08. Zatrudnienie w spółce było o ponad 100 pracowników i etatów niższe niż planowane przed rokiem.
Dołącz do dyskusji: TVP po cichu wróciła do starych logotypów Jedynki i Dwójki. „Spójne z identyfikacją wizualną”