Linkedin wyprzedził Pracuj.pl, mocno w dół Indeed, Goldenline i Stepstone (TOP10 serwisów o pracy)
Zdecydowanie najpopularniejszym serwisem o pracy pozostaje dział o pracy OLX.pl. Linkedin.com dzięki znaczącemu wzrostowi wyprzedził pod względem zasięgu Pracuj.pl, natomiast mocno zmalała odwiedzalność Indeed.com, Goldenline.pl i Stepstone.pl.
Dział OLX.pl o pracy we wrześniu br. odwiedziło 3,15 mln internautów, co dało 11,4 proc. zasięgu. Wykonali tam 138,66 mln odsłon, każdy średnio 44,1 - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Witryna zanotowała więcej odsłon niż zajmujące kolejne pozycje Linkedin.com i Pracuj.pl, które łącznie miały 110,41 mln odsłon. W pierwszym z tych serwisów 2,82 mln internautów wygenerowało 51,46 mln odsłon, a w drugim 2,74 mln użytkowników wykonało 58,95 mln odsłon.
Po kilkanaście mln odsłon miały Indeed.com (1,42 mln użytkowników i 13,97 mln odsłon) i Jooble.org (1,27 mln odwiedzających i 10,93 mln odsłon), a na Gowork.pl 2,12 mln internautów wykonało 9,52 mln odsłon.
Praca.pl zanotowała 1,17 mln użytkowników i 5,44 mln odsłon, Goldenline.pl (Agora) - 1 mln użytkowników i 3,7 mln odsłon, Interviewme.pl - 897,7 tys. odwiedzających i 3,36 mln odsłon, a Stepstone.pl (Axel Springer) - 588,4 tys. użytkowników i 1,43 mln odsłon.
Z Goldenline.pl wiosną br. w ramach dobrowolnych odejść rozstała się większość pracowników, w październiku ogłoszono, że firma Goldenline połączy się z inną spółką zależną Agory - HRlink.
Rok do roku sekcja o pracy OLX.pl zanotowała wzrost liczby użytkowników o 267,8 tys. (9,3 proc.) i liczby odsłon o 9,69 mln (6,5 proc.). Linkedin zyskał 323,7 tys. odwiedzających (13 proc.) i 33,74 mln odsłon (190,5 proc.), dzięki czemu w tej pierwszej statystyce wyprzedził Pracuj.pl, na którym ubyło 268,7 tys. użytkowników (8,9 proc.) i 2,81 mln odsłon (4,5 proc.).
Jeszcze mocniej zmalała odwiedzalność kilku innych witryn. Indeed.com stracił 719,8 tys. internautów (23,5 proc.) i 7,83 mln odsłon (35,9 proc.), Jooble.org - 276,6 tys. użytkowników (17,9 proc.) i 12,98 mln odsłon (54,3 proc.), a Praca.pl - 364,6 tys. użytkowników (23,7 proc.) i 2,82 mln odsłon (34,2 proc.).
Na Goldenline.pl ubyło 1,04 mln internautów (50,8 proc.) i 3,58 mln odsłon (49,2 proc.), a na Stepstone.pl - 286,6 tys. użytkowników (32,8 proc.) i 1,52 mln odsłon (51,4 proc.).
Gowork.pl przy spadku liczby użytkowników o 650,7 tys. (23,5 proc.) zyskał 1,5 mln odsłon (18,7 proc.), natomiast Interviewme.pl osiągnął wzrost o 7,8 tys. odwiedzających (0,9 proc.) i 444,4 tys. odsłon (15,2 proc.).
Dołącz do dyskusji: Linkedin wyprzedził Pracuj.pl, mocno w dół Indeed, Goldenline i Stepstone (TOP10 serwisów o pracy)