Linkedin na czele platform o pracy. Mocno w górę praca na OLX i Talent.com
Wśród platformy internetowych o pracy liderem zasięgowym jest społecznościowy Linkedin. W porównaniu do lutego duże wzrosty osiągnęły sekcja o pracy na OLX.pl i polska wersja Talent.com, natomiast zmalała odwiedzalność Pracuj.pl i Gowork.pl.
Linkedin w marcu br. odwiedziło 6,58 mln polskich internautów, co dało 21,97 proc. zasięgu. Każdy spędził na platformie średnio 13 minut i 22 sekundy - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Pracuj.pl, jako strona www i aplikacja mobilna, zanotowało 5,47 mln użytkowników, 18,26 proc. zasięgu oraz 8 minut i 46 sekund przeciętnego czasu korzystania, a sekcja o pracy na portalu OLX.pl - 4,99 mln odwiedzających, 16,65 proc. zasięgu oraz 13 minut i 8 sekund spędzonych średnio przez internautę.
Linkedin i praca na OLX przyciągają na najdłużej
Gowork.pl odwiedziło 3,75 mln internautów (to 12,52 proc. zasięgu), każdy spędził przeciętnie 2 minuty i 6 sekund. Kolejne platformy w rankingu miały ponad 2 mln użytkowników.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Jooble.org zanotowało 2,87 mln odwiedzających, 9,58 proc. zasięgu oraz 4 minuty i 11 sekund średniego czasu korzystania, Indeed (jako strona www i aplikacja mobilna) - 2,85 mln użytkowników, 9,53 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 2 sekundy przeciętnego czasu spędzonego przez internautę, a polska wersja Talent.com - 2,47 mln użytkowników, 8,23 proc. zasięgu oraz minutę i 19 sekund średniego czasu korzystania.
Serwis Praca.pl przyciągnął 1,9 mln internautów (6,35 proc. zasięgu), z których każdy spędził tam średnio 2 minuty i 7 sekund.
Aplikuj.pl zanotowało 1,68 mln użytkowników, 5,61 proc. zasięgu oraz minutę i 52 sekundy przeciętnego czasu korzystania, a polska wersja Jobsora.com - 1,39 mln odwiedzających, 4,63 proc. zasięgu oraz minutę i 42 sekundy średniego czasu korzystania.
Miesiąc do miesiąca Linkedin zyskał 562,8 tys. użytkowników i 14 sekund średniego czasu korzystania (to odpowiednio 9,3 i 1,8 proc. w górę).
Kilka innych witryn osiągnęło dużo wyższe wzrosty odwiedzalności. Sekcja o pracy na OLX.pl zyskała 1,19 mln internautów (31,5 proc.) przy spadku przeciętnego czasu spędzonego przez odwiedzającego o 2 minuty i 53 sekundy (18 proc.).
Tylko Gowork.pl ze spadkami
W polskiej wersji Talent.com liczba użytkowników zwiększyła się ponad trzykrotnie (z 775,5 tys. do 2,47 mln), a średni czas korzystania o 26 sekund (49,1 proc.). Jooble.org zanotowało wzrost o 458,3 tys. odwiedzających (19 proc.) i 5 sekund przeciętnego czasu korzystania (2 proc.), a Aplikuj.pl - o 302,9 tys. użytkowników (22 proc.) i 24 sekundy spędzone średnio przez odwiedzającego (27,3 proc.).
Indeed zyskał 415,7 tys. internautów (17 proc.), Praca.pl - 670,4 tys. (54,3 proc.), a polska wersja Jobsora.com - 403,5 tys. (41 proc.). W każdej z tych witryn zmalał przeciętny czas korzystania: odpowiednio o 20 sekund (9,9 proc.), 24 sekundy (15,9 proc.) oraz minutę i 23 sekundy (44,9 proc.).
Jedyną platformą ze spadkami w obu statystykach jest Gowork.pl - liczba jego użytkowników zmalała o 9,9 tys. (0,3 proc.), a średni czas spędzony przez każdego - o minutę i 8 sekund (35 proc.).
Dołącz do dyskusji: Linkedin na czele platform o pracy. Mocno w górę praca na OLX i Talent.com