Money.pl przed Business Insiderem, spadki sekcji gospodarczych Fakt.pl i Gazeta.pl
Wśród witryn o tematyce gospodarczo-prawnej liderem pozostaje Money.pl wyprzedzające Business Insder Polska, w październiku obie witryny zanotowały spadki odwiedzalności. Dużo mocniej zmalały wyniki działów biznesowych Fakt.pl i Gazeta.pl, natomiast wzrost osiągnęła analogiczna sekcja o2.pl.
W październiku br. Money.pl (Grupa Wirtualna Polska) odwiedziło 9,39 mln internautów, zapewniając 31,48 proc. zasięgu. Każdy spędził w witrynie średnio 12 minut i 59 sekund - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
W zestawieniu jest jeszcze drugi serwis Grupy Wirtualna Polska: część gospodarczo-prawna o2.pl zanotowała 7,22 mln użytkowników, 24,21 proc. zasięgu oraz 4 minuty i 46 sekundy średniego czasu spędzonego przez każdego. W czołowej dziesiątce są też dwie witryny Ringier Axel Springer Polska: Business Insider Polska miał 8,4 mln odwiedzających, 28,17 proc. zasięgu oraz 11 minut i 54 sekundy przeciętnego czasu korzystania, a dział biznesowo-prawny portalu „Faktu” - 4,8 mln internautów, 16,09 proc. zasięgu oraz 4 minuty i 40 sekund średniego czasu.
Infor.pl, jeden z serwisów „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor PL), odwiedziło 3,93 mln użytkowników (co dało 13,16 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 4 minuty i 10 sekund, a portal „Rzeczpospolitej” Rp.pl (Gremi Media) w części gospodarczo-prawnej zanotował 3,19 mln internautów, 10,69 proc. zasięgu oraz 4 minuty i 44 sekundy średniego czasu korzystania.
Na Interii (Grupa Interia-Polsat) część o biznesie i prawie miała 4,04 mln użytkowników, 13,56 proc. zasięgu oraz 7 minut i 11 sekund spędzonych przeciętnie przez każdego, na Gazeta.pl (Agora) - 3,8 mln internautów, 12,73 proc. zasięgu oraz 5 minut i 31 sekund średniego czasu korzystania, a na Bankier.pl (Bonnier Business Polska) - 3,56 mln użytkowników, 11,95 proc. zasięgu oraz 11 minut i 13 sekund średniego czasu.
Z kolei Strefabiznesu.pl (Iberion) przyciągnęła 3,87 mln internautów (co dało 12,97 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 3 minuty i 11 sekund.
Miesiąc do miesiąca Money.pl stracił 274,7 tys. użytkowników oraz minutę i 40 sekund średniego czasu spędzonego przez każdego (to odpowiednio 2,8 i 11,4 proc. w dół). Mimo to zwiększył przewagę nad Business Insider Polska, który zanotował spadek o 682,3 tys. internautów (7,5 proc.) i 13 sekund przeciętnego czasu korzystania (1,8 proc.).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
W sekcji gospodarczo-prawnej Fakt.pl ubyło 1,21 mln użytkowników (20,2 proc.), a średni czas korzystania zmalał o 3 sekundy (1,1 proc.), a analogiczna część Gazeta.pl straciła 1,04 mln internautów (21,5 proc.) przy wzroście średniego czasu o 4 sekundy (1,2 proc.).
Podobna sekcja Interii zanotowała spadek o 158,4 tys. użytkowników (3,8 proc.) i 34 sekundy przeciętnego czasu spędzonego przez każdego (7,3 proc.), a Infor.pl - o 226,5 tys. internautów (5,4 proc.) oraz 7 sekund średniego czasu (2,7 proc.).
Za to dział o2.pl o gospodarce i prawie zyskał 1,16 mln odwiedzających (19,2 proc.) i 53 sekundy średniego czasu spędzonego przez każdego (22,7 proc.), natomiast Strefabiznesu.pl - 827,7 tys. użytkowników (27,2 proc.) i 33 sekundy średniego czasu korzystania (20,9 proc.).
Część biznesowo-prawna Bankier.pl zyskała 187,3 tys. internautów (5,5 proc.) przy spadku przeciętnego czasu korzystania o 38 sekund (5,3 proc.). W analogicznej części portalu „Rzeczpospolitej” przybyło 263,1 tys. użytkowników (9 proc.), a średni czas korzystania zmalał o 10 sekund (3,4 proc.).
Dołącz do dyskusji: Money.pl przed Business Insiderem, spadki sekcji gospodarczych Fakt.pl i Gazeta.pl