Lenovo zapowiada tabletową ofensywę w Polsce
Lenovo chce zrewolucjonizować rynek urządzeń mobilnych. Koncern wprowadził właśnie na rynek tablet Yoga, którego bateria działa trzykrotnie dłużej niż w standardowych urządzeniach, a nietypowy uchwyt ma umożliwić pracę w trzech różnych trybach.
– W najbliższym czasie planujemy bardzo silną ekspansję na polskim rynku w segmencie produktów takich jak tablety – zapowiada Andrzej Sowiński, dyrektor generalny Lenovo Polska.
Premierę na polskim rynku miał już Yoga Tablet, który jest pierwszym produktem z nowej linii urządzeń mobilnych Lenovo.
– Pierwsze nietypowe rozwiązanie to specjalny uchwyt, w którym kryje się bateria, umożliwiająca pracę na tablecie w trzech trybach. Kolejne nietypowe rozwiązanie to bardzo długi czas pracy na baterii, bo nawet do osiemnastu godzin – to nawet trzy razy dłużej niż typowy tablet – tłumaczy dyrektor firmy.
Dłuższy czas pracy zapewnia cylindryczny kształt baterii, dzięki któremu jest ona pojemniejsza. Jak podkreślają przedstawiciele Lenovo, innowacyjne funkcje w nowych urządzeniach są odpowiedzią na dotychczasowe problemy użytkowników, którzy skarżyli się głównie na brak podpórki do postawienia na stole oraz zmęczenie dłoni podczas korzystania z tabletu.
– Uchwyt tabletu został specjalnie zaprojektowany w taki sposób, żeby odciążyć dłoń – wyjaśnia Daniel Malak, Consumer Business Manager Lenovo Polska. – Środek ciężkości znajduje się w baterii, której cylindryczny kształt sprawia, że ręka użytkownika się nie męczy podczas trzymania sprzętu – podkreśla.
Lenovo jest największym producentem komputerów osobistych na świecie oraz ich największym dostawcą w Polsce. Według IDC firma posiada 23,1 proc. udziału w polskim rynku. Gigant chce osiągnąć czołową pozycję również na rynku tabletów i smartfonów w Polsce.
W tym roku w Polsce sprzeda się nawet 2,5 razy więcej tabletów niż rok temu, czyli znacznie ponad milion urządzeń rocznie – prognozuje GfK Polonia. Dotychczas najchętniej kupowane były tablety z 7–calowym ekranem. Rosnąca sprzedaż i coraz większa konkurencja sprawiają, że ceny urządzeń mobilnych spadają. Wynika to z faktu, że coraz więcej użytkowników decyduje się na zakup tabletu zamiast klasycznego laptopa. Już w tej chwili sprzedaż tabletów i komputerów przenośnych są na porównywalnym poziomie.
Dołącz do dyskusji: Lenovo zapowiada tabletową ofensywę w Polsce