TVP1 liderem wiosną w 4+, TVN - w 16-49, a Polsat - w 16-59. „Ciężko jest szukać zwycięzcy wśród przegranych”
Liderem oglądalności wiosną w 4+ była TVP1, w grupie 16-49 pierwsze miejsce zajął TVN, a w 16-59 na czele znalazł się Polsat. - Ciężko jest szukać zwycięzcy wśród przegranych - bo niestety tak należałoby interpretować wyniki oglądalności wiosennych ramówek głównych stacji - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Bartosz Zientek, prezes zarządu Media Context.
Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w okresie od 1 marca do 31 maja 2022 roku zajęła TVP1. Średni dobowy udział tego kanału względem analogicznego okresu 2021 roku zmniejszył się o 12,98 proc. i wyniósł 8,18 proc. - wynika z udostępnionej portalowi Wirtualnemedia.pl analizy Media Context, opartej na danych Nielsen Audience Measurement.
- Stacja TVP1 najmniej traciła w paśmie wieczornym. Tutaj oczywiście duży wpływ miało pasmo informacyjne, które podobnie jak stacje informacyjne cieszyło się na wiosnę dość dużym zainteresowaniem, ale również transmisje sportowe (m.in. mecze reprezentacji Polski i Liga Mistrzów) oraz Eurowizja - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Bartosz Zientek, prezes zarządu Media Context.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Drugi był Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 14,12 proc. do 7,24 proc.
Podium uzupełnia TVP2. Udział tej stacji wiosną br. wyniósł 6,70 proc., po spadku względem wiosny ub.r. o 19,28 proc.
Na czwartej lokacie uplasował się TVN (stacja miała 6,67 proc. udziału; w dół o 7,87 proc.).
Łączny udział czterech największych stacji zmniejszył się z 33,37 proc. wiosną 2021 roku do 28,79 proc. wiosną 2022 roku.
Na piątym miejscu zestawienia uplasował się kanał TVP Info, który awansował z siódmej lokaty. Jego udział wyniósł 6,45 proc., po wzroście o 70,18 proc.
Czytaj także: RCB: Alert dla czterech województw o zmianie od poniedziałku standardu nadawania TV naziemnej
W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TVN24 (6,08 proc.; wzrost o 23,08 proc.), TVN7 (3,18 proc.; - 16,32 proc.), TV Puls (3,09 proc.; - 16,71 proc.), TV4 (2,88 proc.; - 19,78 proc.) i Polsat News (2,40 proc.; + 23,71 proc.).
TVN pierwszy w 16-49
Udział będącego nowym liderem TVN wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 8,39 proc., po spadku o 12,51 proc.
Na drugiej pozycji znalazł się Polsat. Jego wynik wiosną br. zmniejszył się o 14,69 proc. do 7,90 proc.
Podium uzupełnia TVP2 (- 17,32 proc. do 5,06 proc.), a oczko niżej znalazła się TVP1 (- 7,37 proc. do 4,90 proc.).
- Stacje informacyjne na wiosnę, z przyczyn oczywistych, jako jedyne z czołówki, cieszyły się znaczącymi wzrostami. Wśród nich liderem wzrostów jest TVP Info, które w grupie komercyjnej (16-49 i 16-59) prawie podwoiło swoją widownię. Ten efekt nieco już się stabilizuje i jeżeli nie nastąpi jakiś znaczący przełom należałoby się spodziewać spadku tego wzrostowego trendu stacji informacyjnych - komentuje nam ekspert.
Polsat na czele w 16-59
Wśród widzów w grupie 16-59 znalazł się Polsat, którego udział zmniejszył się o 16 proc. do 7,77 proc.
- Ciężko jest szukać zwycięzcy wśród przegranych - bo niestety tak należałoby interpretować wyniki oglądalności wiosennych ramówek głównych stacji. Łatwiej jest zdecydowanie wybrać największego przegranego i tutaj należałoby wybrać TV Puls i TV4, które w grupie 16-59 tracą najwięcej - mówi nam Bartosz Zientek.
Dołącz do dyskusji: TVP1 liderem wiosną w 4+, TVN - w 16-49, a Polsat - w 16-59. „Ciężko jest szukać zwycięzcy wśród przegranych”