SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Burda zamyka „InStyle” i skupia się na „Elle”, „Glamour” i „Gali”

Wydawnictwo Burda Media po ponad 10 latach kończy współpracę z firmą Meredith, która jest licencjonodawcą magazynu „InStyle”. Tym samym tytuł znika z polskiego rynku, a numer grudniowy będzie ostatnim - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.

„InStyle” jest międzynarodowym tytułem dla kobiet, należącym do Meredith. Magazyn wydawany jest w cyklu miesięcznym i poświęcony modzie, urodzie oraz życiu gwiazd. Po raz pierwszy czasopismo ukazało się w 1994 roku w Stanach Zjednoczonych.

Polską edycję Burda Media Polska wydawała od marca 2008 roku. Redaktor naczelną „InStyle” jest Anna Zajdler-Ibisz. Dziennikarka pozostanie w firmie jako naczelna „Gali”.

Grudniowe wydanie magazynu, które ukaże się 10 grudnia, będzie ostatnim. Burda nie przedłużyła licencji na wydawanie, bo nie doszła do porozumienia z Meredith Corporation.

- Licencja na wydawanie magazynu InStyle w Polsce dobiega końca. Zrezygnowaliśmy z jego dalszego wydawania. Chcemy skupić się na rozwijaniu naszych czołowych brandów lifestylowych jak „Elle”, „Glamour” i „Gala”, a także ich serwisów internetowych, mediów społecznościowych, baz newsletterowych, wydań specjalnych i internetowych oraz eventów z nimi związanych, by nieustająco wspierać rozwój naszych produktów 360 stopni - tłumaczy decyzję Alexander Sorg, CEO Burda Media Polska.

Na razie nie wiadomo, ilu dziennikarzy straci pracę po rezygnacji z tytułu, ponieważ część redakcji jest związana także z pozostałymi tytułami lifestylowymi Burdy. Być może zespół redakcyjny „InStyle” zostanie wchłonięty przez inne redakcje.

Burda: rynek się zmienia, jesteśmy otwarci na zmiany

Jedną ze składowych strategii rozwoju Burda Media jest digital. Wydawca podkreśla, że jego serwisy internetowe odnotowują każdego roku wzrosty, co zapewne miało wpływ na decyzję o zamknięciu pisma.

- Co miesiąc docieramy do ponad 20 milionów odbiorców. Osiągnęliśmy pozycję lidera wśród serwisów kulinarnych w Polsce. Glamour.pl w październiku według Google Analytics miał 625 tys. użytkowników i 2,5 mln odsłon. Elle ma prawie 200 tysięcy fanów na Facebooku, a elle.pl ponad dwa miliony unikalnych użytkowników. Magazyny i serwisy poradnikowe (Burda, Dobre Rady, Claudia) i ich wydania specjalne co miesiąc docierają do półtora miliona czytelników, a magazyny ogrodnicze są sprzedażowym numerem jeden w Polsce. Rynek zmienia się bardzo szybko. Jesteśmy wydawcą błyskawicznie reagującym na zmiany i jesteśmy na nie otwarci - dodaje Alexander Sorg.

Warto dodać, że wydająca „InStyle” w Wielkiej Brytanii spółka Time Inc. ogłosiła w październiku zakończenie wydawania pisma w wersji drukowanej. Numer grudniowy będzie jego ostatnim wydaniem papierowym. Ale brytyjski wydawca planuje wprowadzenie i realizację nowej strategii digitalowej we współpracy z zespołem amerykańskiego „InStyle”.

W I półroczu 2018 średnia sprzedaż ogółem „InStyle” wyniosła 19,1 tys. egz.

Z końcem roku Edipresse Polska kończy wydawanie magazynu „Be Active. Dietetyka & fitness”. Od stycznia ma wydawać je firma Bebio, należąca do trenerki fitness Ewy Chodakowskiej i jej męża Lefterisa Kavoukisa.

Dołącz do dyskusji: Burda zamyka „InStyle” i skupia się na „Elle”, „Glamour” i „Gali”

18 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Aga
Redaktor naczelna byla Anna Nowak-ibisz. No comment
odpowiedź
User
obserwatorka
I znowu sukces!
odpowiedź
User
pavv
Przez kilkanaście lat wydają kilkadziesiąt periodyków których nikt nie czyta. W kioskach półki zawalone nimi są.
odpowiedź