Komisja Etyki Reklamy: cydr Cider Inn nie może mieć konta na Instagramie
Cydr, który jest napojem alkoholowym, nie może być promowany na Instagramie, bo dostęp do tego serwisu mają dzieci - uznała Komisja Etyki Reklamy rozpatrując skargę złożoną na reklamę internetową marki Cider Inn (należącej do JRBB).
![](https://static.wirtualnemedia.pl/media/top/ciderinn-655.png)
Komisja Etyki Reklamy rozpatrywała skargę na internetową reklamę napoju alkoholowego Cider Inn., która pojawiła się na jego profilu na Instagramie. Według skarżącego produkt ten reklamowany jest tam nielegalnie, a producent promuje w ten sposób alkohol wśród nieletnich.
W odpowiedzi przedstawiciele firmy JRBB przyznali, że rzeczywiście, Instagram nie daje możliwości technicznego ograniczenia wieku osób komunikujących się z kontem ich marki. - W ten sposób faktyczną staje się możliwość, że na naszym koncie osoby niepełnoletnie wejdą w styczność z treściami, których tematem jest alkohol - napisali.
Bronili się, wskazując, że konto na Instagramie mają też inne polskie marki alkoholowe, chociażby piwo Żywiec - Lubelska Vodka. - Jesteśmy niewielką firmą, więc chętnie korzystamy z doświadczeń i rozwiązań firm, które są liderami na swoich rynkach i w swoich kategoriach. Stąd może niepotrzebnie zasugerowaliśmy się obecnością piwa Żywiec na Instagramie. Chciałbym zwrócić uwagę, że w opisie konta Cider Inn na Instagramie - który jest widoczny dla każdego kto wejdzie na nasz profil - znajduje się następująca treść „Cider Inn. Światowej jakości polski cydr facebook.com/CiderInn. Alkohol. Tylko dla pełnoletnich". Żywiec czy Lubelska Vodka takiej informacji nie zamieszczają - napisał do KER przedstawiciel JRBB. Zapowiedział ponadto, że firma w każdej chwili jest gotowa na zamknięcie konta na Instagramie.
Komisja uznała, że reklama Cider Inn na Instagramie narusza Kodeks Etyki Reklamy, bo brak ograniczeń wiekowych w serwisie może doprowadzić do sytuacji w której adresatem reklamy cydru, będącego napojem alkoholowym, mogą być dzieci oraz młodzież mająca tam swoje profile.
Obecnie instagramowy profil Cider Inn nie jest już dostępny.
Dołącz do dyskusji: Komisja Etyki Reklamy: cydr Cider Inn nie może mieć konta na Instagramie
Nie powinno sie zakazywać takich rzeczy jak konto na instagramie. Skarżący znalazł brzydki sposób na walkę z konkurencja a rada pomysł podłapała.