SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Kina i indoor z największym wzrostem wpływów z reklam, w dół prasa i telewizja

Przez jedenaście miesięcy br. tradycyjne media zarobiły na reklamach 3,1 proc. więcej niż rok wcześniej. Szybciej niż cały rynek reklamowy rosły przychody wszystkich mediów, poza telewizją i dziennikami. Przychody tych dwóch grup mediów spadły rok do roku o kilka procent.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

W okresie od stycznia do listopada br. wszystkie media (poza internetem) zarobiły na reklamach niemal 28,5 mld zł. Było to 3,1 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2015 roku - wynika z raportu Kantar Media opracowanego dla Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych, bez rabatów).

Ponad połowa budżetów inwestowanych w tradycyjnych mediach trafiła do telewizji. Stacje tv zarobiły w tym okresie najwięcej spośród wszystkich mediów, bo 14,56 mld zł. Było to jednak 3,6 proc. mniej w skali roku.

Mniejsze wpływy w omawianym okresie miały też gazety - ich przychody zmalały o 5,4 proc., z 1,45 mld zł do 1,37 mld zł. Drugim najczęściej wybieranym przez reklamodawców kanałem komunikacji było radio. Marketerzy zainwestowali tu 5,6 mld zł, czyli 12,8 proc. więcej niż przed rokiem.

O 12,2 proc. więcej reklamodawcy wydali na reklamy w magazynach, zwiększając nakłady na ich łamach z 3,29 do 3,69 mld zł.

W tym roku największe wzrosty przychodów z reklam zanotowały kina i indoor. Na reklamę kinową wydano w okresie od stycznia do listopada br. 1,7 mld zł – 26,7 proc. więcej w skali roku, zaś na reklamę indoorową – 50 mln zł, czyli 34,3 proc. więcej.

Z kolei w reklamę outdoorową marketerzy zainwestowali w omawianym okresie 4 proc. więcej niż przed rokiem – 1,46 mld zł.

Cennikowe wpływy reklamowe mediów tradycyjnych

(dane cennikowe Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-XI 2015

I-XI 2016

zmiana proc.

Telewizja

15 100 174 593 zł

14 560 769 862 zł

-3,6

Radio

4 973 809 481 zł

5 612 878 695 zł

12,8

Gazety

1 449 368 543 zł

1 371 349 728 zł

-5,4

Magazyny

3 290 503 312 zł

3 690 528 565 zł

12,2

Outdoor

1 408 124 023 zł

1 464 804 683 zł

4

Kina

1 349 068 373 zł

1 709 849 428 zł

26,7

Indoor

37 257 400 zł

50 046 500 zł

34,3

Razem

27 608 305 725 zł

28 460 227 461 zł

3,1

Dołącz do dyskusji: Kina i indoor z największym wzrostem wpływów z reklam, w dół prasa i telewizja

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl