Kina i indoor z największym wzrostem wpływów z reklam, w dół prasa i telewizja
Przez jedenaście miesięcy br. tradycyjne media zarobiły na reklamach 3,1 proc. więcej niż rok wcześniej. Szybciej niż cały rynek reklamowy rosły przychody wszystkich mediów, poza telewizją i dziennikami. Przychody tych dwóch grup mediów spadły rok do roku o kilka procent.
W okresie od stycznia do listopada br. wszystkie media (poza internetem) zarobiły na reklamach niemal 28,5 mld zł. Było to 3,1 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2015 roku - wynika z raportu Kantar Media opracowanego dla Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych, bez rabatów).
Ponad połowa budżetów inwestowanych w tradycyjnych mediach trafiła do telewizji. Stacje tv zarobiły w tym okresie najwięcej spośród wszystkich mediów, bo 14,56 mld zł. Było to jednak 3,6 proc. mniej w skali roku.
Mniejsze wpływy w omawianym okresie miały też gazety - ich przychody zmalały o 5,4 proc., z 1,45 mld zł do 1,37 mld zł. Drugim najczęściej wybieranym przez reklamodawców kanałem komunikacji było radio. Marketerzy zainwestowali tu 5,6 mld zł, czyli 12,8 proc. więcej niż przed rokiem.
O 12,2 proc. więcej reklamodawcy wydali na reklamy w magazynach, zwiększając nakłady na ich łamach z 3,29 do 3,69 mld zł.
W tym roku największe wzrosty przychodów z reklam zanotowały kina i indoor. Na reklamę kinową wydano w okresie od stycznia do listopada br. 1,7 mld zł – 26,7 proc. więcej w skali roku, zaś na reklamę indoorową – 50 mln zł, czyli 34,3 proc. więcej.
Z kolei w reklamę outdoorową marketerzy zainwestowali w omawianym okresie 4 proc. więcej niż przed rokiem – 1,46 mld zł.
Cennikowe wpływy reklamowe mediów tradycyjnych | |||
(dane cennikowe Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-XI 2015 | I-XI 2016 | zmiana proc. |
Telewizja | 15 100 174 593 zł | 14 560 769 862 zł | -3,6 |
Radio | 4 973 809 481 zł | 5 612 878 695 zł | 12,8 |
Gazety | 1 449 368 543 zł | 1 371 349 728 zł | -5,4 |
Magazyny | 3 290 503 312 zł | 3 690 528 565 zł | 12,2 |
Outdoor | 1 408 124 023 zł | 1 464 804 683 zł | 4 |
Kina | 1 349 068 373 zł | 1 709 849 428 zł | 26,7 |
Indoor | 37 257 400 zł | 50 046 500 zł | 34,3 |
Razem | 27 608 305 725 zł | 28 460 227 461 zł | 3,1 |
Dołącz do dyskusji: Kina i indoor z największym wzrostem wpływów z reklam, w dół prasa i telewizja