Będzie nowy konkurent dla Allegro. Start 7 sierpnia
Sieć marketów Kaufland startuje z własną platformą marketplace. Firma ujawniła, że sklep pod domeną Kaufland.pl ruszy 7 sierpnia br. Już od pierwszego dnia funkcjonowania platformy polscy konsumenci zyskają dostęp do milionów produktów w ponad 6400 kategoriach. Oferowane będą one przez ponad 2 tys. sprzedawców.
Kaufland skupiał się dotąd na działalności stacjonarnej, prowadząc w Polsce ponad 245 marketów, w których sprzedaję ofertę spożywczą, chemiczną i non-food. Teraz firma postanowiła rozszerzyć pole swojej aktywności, uruchamiając platformę typu marketplace. Kupujący będą mogli tu znaleźć asortyment oferowany przez zewnętrznych sprzedawców detalicznych w kategoriach takich jak dom, elektronika, ogród i majsterkowanie, kuchnia i gospodarstwo domowe, niemowlęta i dzieci, sport i moda.
- Fundamentem działalności sieci Kaufland od zawsze był handel stacjonarny, oparty na bezpośrednim kontakcie z klientem. Jako firma otwarta na innowacje idziemy o krok dalej i wkrótce zaoferujemy konsumentom dostęp do szerokiej gamy produktów z różnych kategorii również w przestrzeni online, a sprzedawcom z Polski zapewnimy dostęp do atrakcyjnego, polskiego i międzynarodowego kanału dystrybucji, który otworzy im drogę do rozwoju biznesu. Jesteśmy przekonani, że rozpoznawalność i wartości naszej marki uczynią Kaufland Marketplace jedną z najpopularniejszych platform e-commerce w naszym kraju - mówi Michał Łagunionek, prezes Kaufland Polska.
Kaufland rzuca wyzwanie Allegro i Amazonowi
Kaufland Marketplace będzie współpracować z zewnętrznymi sprzedawcami detalicznymi, którzy we własnym imieniu zaoferują swoje produkty w serwisie online. Dostęp do platformy możliwy będzie w przeglądarce, jak również poprzez aplikację mobilną sieci. Oprócz ceny i szczegółów oferty klienci znajdą na stronie również informacje o danym sprzedawcy. Kupujący będą mogli korzystać z wielu metod płatności takich jak Blik, zakup na fakturę VAT oraz na raty, przelew bankowy online i zapłata kartą płatniczą. Artykuły zakupione za pośrednictwem platformy klienci otrzymają bezpośrednio od sprzedawcy. W razie jakichkolwiek pytań dotyczących przedmiotu lub zamówienia wsparcie zapewni obsługa klienta Kaufland za pośrednictwem infolinii lub formularza kontaktowego.
Nowa platforma będzie przestrzenią e-commerce dla dużych i małych sprzedawców internetowych z kraju i zagranicy. Już dziś na polskiej platformie zarejestrowanych jest ponad 2 tys. sprzedawców detalicznych.
Polska będzie czwartym krajem, w którym mogą oni korzystać z rozwiązania Kaufland Global Marketplace jako kanału sprzedaży. We wszystkich krajach, gdzie platforma jest obecna, swoją działalność przy pomocy tego narzędzia prowadzi już 11 tys. detalistów, którzy docierają nie tylko do milionów odwiedzających marketplace, lecz również do ponad 13 milionów użytkowników aplikacji Kaufland i 16 milionów konsumentów korzystających z Kaufland Card.
Co Kaufland oferuje sprzedawcom?
Każdy sprzedawca detaliczny, który zarejestruje się na Kaufland.pl, otrzyma trzymiesięczny bezpłatny dostęp do platformy i będzie mógł przez ten okres sprzedawać swoje produkty bez prowizji
Kaufland Global Marketplace jest obecny w Europie od około roku, a w Niemczech, Czechach i na Słowacji należy do grona największych platform e-commerce. Oprócz Polski Kaufland Marketplace zostanie uruchomiony również w Austrii, a start platformy w tym kraju przewidziany jest na wrzesień.
Najpopularniejszą platformą marketplace w Polsce jest Allegro. W styczniu br. witrynę, jako stronę www i aplikację mobilną, odwiedziło 18,67 mln użytkowników, czyli 62,83 proc. wszystkich internautów w Polsce.
Poza tym Polacy sprzedają i kupują też na Amazonie (6,27 mln użytkowników). Własną platformę marketplace prowadzi ponadto sieć Empik (7,69 mln użytkowników). W lutym br. swój marketplace Wszystko.pl zamknęła firma Comarch, zaś 13 miesięcy wcześniej Polskę opuściło azjatyckie Shopee. W przeszłości ofertę marketplace miała też sieć Carrefour, ale również z niej zrezygnowała.
Dołącz do dyskusji: Będzie nowy konkurent dla Allegro. Start 7 sierpnia