Kanał telezakupowy Polsatu kupił prawa do Mango
Spółka nadająca kanał telezakupowy TV Okazje, której większościowym udziałowcem jest Cyfrowy Polsat, kupiła od firmy Mango-Media prawa do marki Mango, nieobecnej w telewizji od półtora roku.
TVO nie ujawnia, ile zapłaciła za korzystanie z marki Mango. Transakcja objęła prawa zarówno do emisji stacji i bloków telezakupowych pod tą nazwą, jak też serwisu internetowego Mango.pl.
Pod tym adresem działa e-sklep oferujący urządzenia z kilku kategorii produktowych, głównie AGD, domowe, do pielęgnacji ciała i sportu. Natomiast pasma telezakupowe Mango pojawiły się niedawno w kilku stacjach Canal+ Polska.
Poprzednio Mango należało, poprzez spółkę Mango-Media, do Studio Moderna Polska. Z końcem lipca 2020 roku zakończono emisję kanału Mango, a ostatnie bloki telekzakupowe pod tą marką zniknęły z anten na początku ub.r.
Poprzedni właściciel Mango ze spadkiem wpływów i stratą
W ub.r. przychody Studio Moderna Polska skurczyły się o 63 proc. do 27,25 mln, a strata netto pogłębiła z 602,8 tys. do 2,85 mln zł. W br. wpływy jeszcze zmalały, ponieważ w kwietniu spółka Top Shop International, pełniąca funkcję centralnego dystrybutora towarów w grupie Studio Moderna, rozpoczęła postępowanie układowe, całkowicie wstrzymując działalność operacyjną.
W tej sytuacji Studio Moderna Polska wdrożyło plan naprawczy oparty na własnym, niezależnym łańcuchu dostaw i procesów logistycznych. - Opracowano również plan optymalizacji i zwiększenia efektywności obejmujący obszary sprzedażowe. Wprowadzono oszczędności w obszarze kadrowym oraz obszarze zewnętrznych usług i zaopatrzenia - wyliczyła spółka w sprawozdaniu. Zaznaczyła, że w maju i czerwcu jej wyniki się poprawiły.
Jesienią ub.r. holenderski właściciel dokapitalizował spółkę kwotą 21,12 mln zł, dzięki czemu jej ujemne kapitały własne zmalały z -60,82 do -42,16 mln zł.
Z kolei spółka TVO w ub.r. zanotowała wzrost przychodów z 22,7 do 23,74 mln zł, a przy spadku wydatków operacyjnych z 24,86 do 23,83 mln zł i wzroście kosztów finansowych z 683 tys. do 1,85 mln zł jej strata netto zmalała z 3,32 do 1,93 mln zł (szczegółowe dane poniżej).
Cyfrowy Polsat mniejszościowy pakiet udziałów TVO kupił pięć lat temu, a na początku 2020 roku przejął kolejne walory spółki, podwyższając jej kapitał z 10,25 do 20,8 mln zł. Obecnie poprzez swoją spółkę Polsat Investments ma 76 proc. udziałów TVO, pozostałe należą do prezesa spółki Michała Cieśli (19,2 proc.) i Tamary Kruczek (4,8 proc.).
Dołącz do dyskusji: Kanał telezakupowy Polsatu kupił prawa do Mango