"Kampania wyborcza w TVP była przyzwoita"
Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji WitoldKołodziejski uważa, że kampania wyborcza pod względem czasupoświeconego poszczególnym partiom w mediach publicznych "wypadłabardzo przyzwoicie".
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przedstawiła wynikimonitoringu audycji tych mediów i występowania polityków w czasienieopłacanym przez partie startujace w wyborach.
Według Witolda Kołodziejskiego została zachowana zasadaproporcjonalności - dostęp do mediow publicznych odpowiadał oceniepozycji danej partii. W okresie od 8 do 19 października wypowiedzipolityków PO w audycjach publicystycznych zajęły 19 procent czasu,a polityków PiS 19 procent. W audycjach radiowych - PO miało 17procent, a PiS 16 procent. Z kolei - po uwzględnieniu wypowiedzipremiera Jarosława Kaczyńskiego i ministrów łącznie z wypowiedziamiinnych polityków PiS, udział tej partii byłdwudziestodziewięcioprocentowy, przy dwudziestodwuprocentowymudziale Platformy Obywatelskiej, i szesnastoprocentowymSamoobrony.
Liga Prawicy Rzeczypospolitej Giertycha i Korwina Mikkego miałaponad 9 procent czasu, a LiD - 9 procent, zaś PSL - 7 procent czasuogółu wszystkich partii obecnych na antenie TVP od 10 do 19paźdiernika.
Dołącz do dyskusji: "Kampania wyborcza w TVP była przyzwoita"