Kai Finke: z Netfliksa na chief content officera w SkyShowtime
Kai Finke został mianowany na stanowisko chief content officera platformy streamingowej SkyShowtime. Wcześniej pracował w serwisie Netflix jako director of content w regionie EMEA.
W SkyShowtime Kai Finke poprowadzi zespół programowy. Jego głównym celem będzie rozwój produkcji oryginalnych SkyShowtime. Finke pracować będzie w amsterdamskim biurze SkyShowtime i raportować do CEO serwisu Monty'ego Sarhana.
Kai Finke odpowiedzialny będzie za strategię programową, nadzorowanie oferty rozrywkowej, merchandising i planowanie, a także za produkcje oryginalne i zakupy SkyShowtime. Będzie także w bliskiej współpracy z udziałowcami SkyShowtime oraz kadrą zarządzającą, planując pozyskiwanie, angażowanie i utrzymywanie subskrybentów.
Finke przejmie obowiązki Jona Farrara, który zdecydował się opuścić SkyShowtime w nadchodzących miesiącach.
- Kai jest sprawdzonym dyrektorem programowym, który łączy silną kreatywną wrażliwość z przenikliwością biznesową. Ponieważ kontynuujemy ekspansję w kierunku produkcji oryginalnych, zakres jego szerokiego doświadczenia - wraz ze znajomością naszych rynków - sprawiają, że jest idealną osobą do kierowania naszym zespołem programowym w kolejnym rozdziale naszego rozwoju - skomentował Sarhan.
Finke poprzednio w Netflix
Finke przechodzi do SkyShowtime z Netflixa, gdzie był jednym z członków zespołu w regionie EMEA i obejmował stanowisko director of content na wielu rynkach europejskich. Przez ponad dwadzieścia lat zajmował się produkcją, dystrybucją międzynarodową i zakupami, w tym dla monachijskiego dystrybutora Telepool i Vodafone.
Współpracował z wiodącymi twórcami, producentami, dystrybutorami i programami telewizyjnymi w całej Europie, ma doświadczenie we wprowadzaniu rozrywki zarówno w językach lokalnych na rynkach SkyShowtime, a także dla globalnej publiczności.
W tym roku serwis SkyShowtime udostępni dziesięć seriali oryginalnych, m.in. Bosé, Codename: Annika, Fleeting Lies, Poker Face, The Invisible Ladies, The Winner i Warszawianka.
Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w sierpniu br. SkyShowtime, obecny w Polsce od lutego br., odwiedziło 1,67 mln internautów (5,64 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 57 minut i 18 sekund, co dało 1,45 proc. udziału w łącznym czasie korzystania.
Dołącz do dyskusji: Kai Finke: z Netfliksa na chief content officera w SkyShowtime