CDA: rekordowe wpływy i zysk, już 6 mln z zł z gadżetów
W ub.r. CDA osiągnęło rekordowe przychody i zysk w swojej historii. Ponad 90 proc. wpływów zapewnia sprzedaż subskrypcji do CDA Premium, która przez kwartał podskoczyła aż o 102 tys. Natomiast przychody z e-sklepu z gadżetami zwiększyły się prawie trzykrotnie.
CDA wypracowało w ub.r. 84,78 mln zł przychodów, co wobec 71,52 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 18,5 proc. Wpływy spółki rosną znacząco od lat: w 2018 roku wyniosły 27,99 mln zł, rok później już 42,91 mln zł, w 2020 roku - 60,54 mln, a w 2021 roku - 68,62 mln.
W ub.r. wpływy ze sprzedaży subskrypcji zwiększyły - o 15,6 proc. - z 66,54 do 76,92 mln zł, przez co ich udział w łącznych przychodach zmalał z 93 do 90,7 proc.
666 tys. subskrypcji na CDA Premium i CDA TV
Na koniec ub.r. na platformie CDA Premium, także w ramach dwóch pakietów CDA TV ze streamingiem kanałów telewizyjnych, było sprzedanych 666,2 tys. jednostkowych subskrypcji. To o nieco ponad 100 tys. więcej niż kwartał wcześniej (564 tys.) oraz o przeszło 130 tys. więcej niż przed rokiem (529,4 tys.).
W ramach współpracy z Emitelem aplikacja CDA Premium jest dostępna w ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. - Dostęp do aplikacji możliwy jest z poziomu różnego rodzaju urządzeń mobilnych i telewizorów Smart - LG, Samsung, Panasonic, Toshiba, Hitachi, Hisense, JVC, Sony Bravia, Amazon Fire TV oraz Apple TV - wyliczył w liście do akcjonariuszy prezes CDA Jarosław Ćwiek.
CZYTAJ TEŻ: Netflix przyciąga polskich internautów na 5,5 godziny. TVP VOD przed Disney+ i HBO Max
Z kolei sprzedaż e-commerce’owa firmy, realizowana przez działający od połowy 2022 roku sklep internetowy z gadżetami m.in. z serialu „Kapitan Bomba”, wystrzeliła z 2,29 do 6,19 mln zł, a jej udział w całkowitych przychodach CDA - z 3,2 do 7,3 proc.
- Podpisaliśmy także aneks do umowy z Emitel S.A. dotyczący obecności sklepu w ramach telewizji naziemnej, co stanowi pierwsze tego typu wdrożenie w Polsce - w ramach multipleksu dostępna będzie cała oferta sklepu, a dodatkowo możliwe będzie kompletowanie zamówień przez telewizor - zapowiada Jarosław Ćwiek.
Przychody z reklam emitowanych w darmowej części CDA zmniejszyły się natomiast z 1,49 do 1,38 mln zł, a te określone jako pozostałe - z 1,2 mln do 290,3 tys. zł.
5,3 mln zł więcej zysku netto
Koszty operacyjne CDA w ub.r. sięgnęły 54,8 mln zł, po wzroście o 16,8 proc. rok do roku. Wydatki na usługi obce (głównie licencje do oferowanych filmów, seriali i stacji tv) zwiększyły się z 41 do 47,5 mln zł, a na wynagrodzenia - z 2,42 do 2,72 mln zł.
CZYTAJ TEŻ: Konsola alternatywą dla dekodera? Netflix, YouTube, kanały TV i pakiety z setkami gier
Na poziomie operacyjnym zysk spółki wzrósł z 24,65 do 30,42 mln zł, a marża - z 34,5 do 35,9 proc. Natomiast zysk netto zwiększył się z 19,53 do 24,84 mln zł.
CDA pierwszy raz zarobiło na czysto ponad 20 mln zł. W 2019 roku zysk netto firmy wyniósł 9,22 mln zł, rok później 16,34 mln zł, a w 2021 roku 19,04 mln zł.
CDA z dywidendami, kurs akcji w górę
Od kilku lat CDA wypłaca akcjonariuszom dywidendy. W ub.r. przekazała 15,91 mln zł, rok wcześniej - 18,92 mln zł, a w 2021 roku - 18,34 mln zł. Głównymi inwestorami są dyrektor generalny spółki Łukasz Ćwiek (ma 62,99 proc. walorów) i Jarosław Ćwiek (33,96 proc.).
We wtorek po południu za akcję CDA płacono 22,20 zł, co daje kapitalizację w wysokości 228,7 mln zł. Przez ostatnie 12 miesięcy kurs akcji wzrósł o 22,4 proc.
Dołącz do dyskusji: CDA: rekordowe wpływy i zysk, już 6 mln z zł z gadżetów