Na razie bez daty startu serwisu streamingowego AMC+ w Polsce
Prowadzony przez amerykańską firmę AMC Networks serwis streamingowy AMC+ miał zadebiutować w Europie Środkowo-Wschodniej w I kwartale 2023 roku. Choć dobiega on końca, to biuro prasowe filmowej stacji AMC, nie ma informacji o starcie nowej usługi na polskim rynku. Na innych rynkach debiut AMC+ też się opóźnił.
Pierwsze informacje o tym, że AMC+ może zadebiutować w Polsce pojawiły się w lutym 2022 roku. - Planujemy uruchomić AMC + w Indiach, a następnie w Hiszpanii, Nowej Zelandii, Ameryce Łacińskiej i innych krajach europejskich - zapowiedział wówczas Chris Spade, dyrektor finansowy AMC Networks podczas rozmowy z inwestorami.
Przemawiając podczas panelu dyskusyjnego Pay-TV: Global trends w Dubrowniku w czerwcu zeszłego roku, Levente Málnay, wiceprezes AMC Networks International zapowiedział, że serwis AMC+ ma się pojawić na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej w pierwszym kwartale 2023 roku. Nie wymieniono wprost Polski, ale to największy rynek w regionie. Málnay zaznaczył, że AMC+ nie zamierza i nie może konkurować z takimi graczami jak Netflix, a zamiast tego będzie oferować coś innego. Wiceprezes AMC nie zdradził jednak w tej sprawie żadnych szczegółów.
„Globalne wdrożenie subskrypcji premium” opóźnione
Na stronie AMC Networks ostatnie informacje o „globalnym wdrożeniu subskrypcji premium wideo na żądanie AMC+” pochodzą z października 2022 roku.
- AMC+ niedawno zapowiedział debiut na kluczowych rynkach w Europie, regionie Azji i Pacyfiku, a kolejne kraje zostaną ogłoszone w nadchodzących miesiącach. W Hiszpanii usługa jest teraz dostępna w Orange TV, Vodafone TV, Jazztel TV oraz jako biblioteka w Prime Video i Apple TV. W Indiach AMC+ jest dostępne za pośrednictwem Prime Video i Apple TV. Usługa została właśnie uruchomiona także w Korei Południowej w Olleh TV KT. W Nowej Zelandii AMC+ jest teraz dostępny jako aplikacja na urządzeniach Apple i z systemami Android. W Australii usługa jest dostępna za pośrednictwem urządzeń Apple, Android i Amazon Fire, a także serwisów Prime Video i Apple TV - można było przeczytać w komunikacie.
Zapowiedziano wówczas rozmowy z sieciami kablowymi oraz innymi serwisami streamingowymi, które mogłyby zaoferować AMC+ jako dodatkowy pakiet. Choć na początku 2023 roku serwis miał pojawić się w Ameryce Łacińskiej, Brazylii i kolejnych krajach europejskich, to o debiutach cisza. Serwis AMC+ jest wciąż dostępny tylko w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Australii, Nowej Zelandii, Indiach i Hiszpanii.
- Na ten moment nie mamy informacji na temat pojawienia się AMC + na polskim rynku. O ewentualnych zmianach będziemy informować na bieżąco - informuje Wirtualnemedia.pl biuro prasowe AMC. W Polsce AMC Networks jest znana z kanału filmowo-serialowego AMC, który w 2016 r. zastąpił MGM i ze stacji Sundance TV, prezentującej głównie kino niezależne, produkcje dokumentalne i krótkometrażowe. Pozostałe kanały AMC Networks w Polsce to CBS Reality, CBS Europa i Polsat JimJam. W przeszłości firma była też właścicielem CBS Action, CBS Drama i Outdoor Channel, które już nie są dostępne na polskim rynku.
Czołowa produkcja AMC u konkurentów
W krajach Europy Środkowo-Wschodniej rynek serwisów streamingowych jest już zatłoczony. Działają tu m.in. Netflix, Amazon Prime Video, Disney+, HBO Max, a ostatnio dołączył do nich SkyShowtime. Najbardziej znaną produkcję AMC, czyli „The Walking Dead” w Polsce oferują: Netflix, Disney+ i HBO Max. AMC Networks może bardziej opłacać się sprzedawanie im licencji niż uruchamianie serwisu, w którym musiałoby się znaleźć więcej oryginalnych i przyciągających widzów produkcji. Na naszym rynku Amazon Prime Video nie oferuje dodatkowych pakietów czy bibliotek VOD, co może utrudniać porozumienie z tą platformą.
Ponadto amerykańska firma musi się uporać z problemami wewnętrznymi. W grudniu koncern AMC Networks poinformował, że planuje zwolnić 20 proc. pracowników w Stanach Zjednoczonych w związku z trudnymi warunkami gospodarczymi. Po zaledwie trzech miesiącach pracy ze stanowiska zrezygnowała dyrektor generalna firmy Christina Spade. W lutym informowaliśmy, że AMC Networks planuje zmniejszyć wydatki na treści o prawie 20 proc. Przed pandemią firma wydawała około 1 mld USD na treści, zanim zwiększyła tę kwotę do około 1,3 mld USD w 2021 r. i 1,35 USD w 2022 r.
AMC+ ruszył w Stanach Zjednoczonych 11 czerwca 2020 roku. Jest tam dystrybuowany przez Xfinity, Amazon Prime Video, Apple TV, Dish Network, Sling TV, YouTube TV i DirecTV. W USA standardowa subskrypcja kosztuje 8,99 dol. miesięcznie, a roczna 83,88 dol. W Hiszpanii abonament kosztuje 3,99 euro. W tym kraju platforma poza „The Walking Dead” kusi klientów serialami „Dark Winds” czy „Wywiad z wampirem” oraz filmami fabularnymi.
Dołącz do dyskusji: Na razie bez daty startu serwisu streamingowego AMC+ w Polsce