iProspect Polska na sporym minusie, ubyło 9 proc. wpływów
Agencja mediowa iProspect Polska (należy do koncernu Dentsu), która w ub.r. wchłonęła Vizeum Polska, zanotowała spadek przychodów o 8,8 proc. do 358 mln zł, a przy słabszym ograniczeniu kosztów jej strata netto pogłębiła się z 9,1 do 14,8 mln zł.
Sprzedaż usług reklamowych w ub.r. przyniosła iProspect Polska 347,98 mln zł, wobec 388,04 mln zł rok wcześniej. Natomiast wpływy z pozostałych usług poszły w górę z 4,72 do 3,36 mln zł.
Przychody krajowe zmniejszyły się z 391,29 do 354,65 mln zł, a te z zagranicy wzrosły z 1,47 do 3,36 mln zł. Wpływy w ramach koncernu Dentsu sięgnęły w ub.r. 47,92 mln zł (w 2021 roku było to 32,25 mln zł), z czego 24,88 mln zł od spółki Denstu X, 17,21 mln zł od Carat Polska, a 2 mln zł od Isobar Polska.
iProspect Polska to w praktyce dawna agencja Vizeum Polska - spółka wchłonęła ją na początku stycznia ub.r. Wśród swoich głównych klientów wymieniła w sprawozdaniu Cyfrowy Polsat, Ferrero i Polkomtel. Zaznaczyła, że oprócz planowania i zakupu mediów oferowała klientom „usługi z zakresu badań i analiz rynku świadczone z wykorzystaniem autorskiego badania CSS oraz narzędzi House of Loop i House of Influence, a także wiodących rynkowych narzędzi analitycznych i badawczych”.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Na działalność operacyjną iProspect Polska przeznaczyła w ub.r. 377,33 mln zł, co wobec 400,87 mln zł przed rokiem oznacza spadek o 5,9 proc. Koszty usług obcych zmalały z 381,87 do 357,6 mln zł.
Z kolei wydatki na wynagrodzenia zwiększyły się z 15,37 do 15,98 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 2,77 do 3,2 mln zł. Średnioroczne zatrudnienie w agencji w ub.r. wynosiło 112,5 etatów.
Na zakupy od innych podmiotów z koncernu Dentsu agencja przeznaczyła w ub.r. 58,99 mln zł, m.in. 28,85 mln zł dla Amnet Polska, 21,68 mln zł od Dentsu Polska, 2,85 mln zł od Isobar Polska i 2,04 mln zł od brytyjskiego Dentsu Global.
Strata sprzedażowa iProspect Polska pogłębiła się z 8,11 do 19,31 mln zł. Inne wskaźniki rentowności poprawił wzrost pozostałych wpływów operacyjnych z 279,7 tys. do 1,81 mln zł i przychodów finansowych z 42,1 tys. do 4,49 mln zł oraz spadek pozostałych wydatków operacyjnych z 1,38 mln do 40,1 tys. zł, a pogorszył wzrost kosztów finansowych z 345,4 tys. do 4,15 mln zł.
W konsekwencji strata operacyjna wyniosła w ub.r. 17,54 mln zł, a strata netto 14,8 mln zł, wobec odpowiednio 9,21 i 9,1 mln zł rok wcześniej.
W ciągu roku suma udzielonych przez agencję pożyczek poszła w górę z 36,52 do 51,83 mln zł. Na koniec ub.r. spółka miała na rachunkach 63,99 mln zł, wobec 6,47 mln zł rok wcześniej.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021
Dołącz do dyskusji: iProspect Polska na sporym minusie, ubyło 9 proc. wpływów