Interia z Polsatem pierwszy raz wyprzedziła Wirtualną Polskę i RASP
W styczniu br. Grupa Polsat-Interia miała więcej użytkowników niż Grupa Wirtualna Polska i Ringier Axel Springer Polska. - To historyczny sukces Interii, Polsatu oraz ponad 21 mln internautów, którzy nam zaufali - podkreśla prezes Interii Artur Potocki.
Według danych z badania Mediapanel przekazanych nam przez Grupę Polsat-Interia w styczniu br. jej serwisy i aplikacje internetowe przyciągnęły 21,11 mln użytkowników, czyli 64,6 proc. wszystkich internautów w Polsce. W porównaniu z grudniem zyskały 444,2 tys. odwiedzających.
Dzięki temu Grupa Polsat-Interia wysunęła się nad dwóch innych wydawców serwisów z treściami dziennikarskimi, którzy zanotowali mniejsze wzrosty: Grupę Wirtualna Polska (w górę o 330,5 tys. do 21,03 mln użytkowników) i Ringier Axel Springer Polska (wzrost o 135,6 tys. do 20,97 mln). Więcej polskich internautów przyciągają jedynie globalni giganci: Grupa Google (29,02 mln) i Meta Platforms (25,43 mln).
Grupa Polsat-Interia pierwszy raz wyprzedziła pod względem zasięgu Wirtualną Polskę i RASP. - To jest historyczny sukces Interii, Polsatu oraz ponad 21 mln internautów, którzy nam zaufali. Razem zmieniamy polski Internet - komentuje Artur Potocki, prezes Interii. - Nieustannie zbliżaliśmy się do pozycji nr 1 i wreszcie mamy to! Oczywiście konkurencja jest zacięta, cały czas trwa wyrównany wyścig, ale faktem jest, że teraz to my - Interia jesteśmy liderem internetu - podkreśla Piotr Witwicki, dyrektor pionu informacji i publicystyki Telewizji Polsat oraz redaktor naczelny Interii.
Pięć serwisów Interii z rekordami
Na wynik Grupy składają się witryny i aplikacje Interii (oprócz portalu Interia m.in. serwisy Pomponik.pl, Deccoria.pli, Smaker.pl) oraz Cyfrowego Polsatu (na czele z portalami stacji Polsat News i Polsat Sport, a także platformą streamingową Polsat Box Go).
Wydawca w komunikacie wylicza, że pięć jego serwisów tematycznych w zeszłym miesiącu osiągnęło rekordowe zasięgi. Pomponik.pl miał 8,8 mln użytkowników, Interia Wydarzenia - ponad 8 mln, Interia Biznes - 7 mln, Interia Kobieta - 7,2 mln, a Zielona Interia - 2,8 mln. - Zapewniamy użytkownikom najlepsze treści i usługi w sieci, które zawsze odpowiadają na ich potrzeby i oczekiwania - podkreśla Piotr Witwicki.
Grupie Polsat-Interia nadal sporo brakuje natomiast do głównych konkurentów jeśli chodzi o przeciętny czas korzystania. W jej serwisach i aplikacjach użytkownik w styczniu spędził średnio godzinę, 21 minut i sekundę. W przypadku Grupy Wirtualna Polska były to dwie godziny, 49 minut i 16 sekund, a u Ringier Axel Springer Polska - dwie godziny, 14 minut i 21 sekund.
W lipcu ub.r. przeglądarkowej wersji portalu Interia udało się pierwszy raz w historii wyprzedzić pod względem zasięgu WP.pl i Onet.pl W kolejnych miesiącach konkurenci ponownie mieli jednak więcej użytkowników od niej.
Natomiast w grudniu Grupa Polsat-Interia wyprzedziła zasięgowo Grupę WP i RASP w internecie mobilnym. W styczniu umocniła się na tej pozycji, osiągając wzrost liczby użytkowników o 517,4 tys. do 20,05 mln. Każdy z jej witryn i aplikacji korzystał średnio przez 51 minut i 54 sekundy. Grupa RASP przyciągnęła 19,52 mln internautów (158,3 tys. więcej niż w grudniu) przeciętnie na godzinę, 24 minuty i 16 sekund, a Grupa WP - 18,97 mln (wzrost o 278,5 tys.) średnio na godzinę, 45 minut i 16 sekund.
Cyfrowy Polsat przejął Grupę Interia od Bauer Media w połowie 2020 roku, płacąc 422 mln zł. W 2022 roku Grupa Interia zwiększyła przychody o 11,6 proc. do 113,18 mln zł, a przy większym wzroście kosztów jej zysk netto zmalał o jedną trzecią, do 13,29 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Interia z Polsatem pierwszy raz wyprzedziła Wirtualną Polskę i RASP